A svédországi Umeå városából származó, immáron 25 éve működő zenekar (a Meshuggah jiddis eredetű szó, jelentése: őrült, bolond) valóságos úttörő szerepet tölt be a keményzenei műfajon belül. Újító hangzásviláguk, helyenként beteges zenei megoldásaik tették őket ismertté: nekik tulajdonítják a djentnek nevezett alműfaj „feltalálását” és tökélyre fejlesztését. Zenéjük lényegét a komplex, szinte követhetetlen ritmizálás és a gépies, rideg atmoszféra adja. Legutóbbi, 2012-ben megjelent albumuk már a nyolcadik a sorban; az ezt népszerűsítő turné keretein belül jutottak el Budapestre, hogy ismét egy megrázó élményben részesítsék a hazai rajongótábort.
Az estét az előzenekar szerepét betöltő lengyel Decapitated nevű, technikás death metalban utazó formáció nyitotta: a kiváló hangszeres tudás és a kíméletlen zúzás ötvözése igen jó minőségű fémet eredményezett, remekül megteremtette az alaphangulatot a főzenekar koncertje előtt.
Nem sokkal fél 10 után, rövid intrót követően felvonult a színpadra a Meshuggah öt zenésze, és minden teketóriázás nélkül a húrok közé csaptak. A műsor gerincét értelemszerűen az új szerzemények adták, de azért előkerült néhány régebbi klasszikus is. Megdöbbentő pontossággal adták elő nehezen emészthető, rendkívül bonyolult szerkezetű opusaikat, és annak ellenére, hogy a közönséggel való kommunikáció csak néhány „köszönjük”, illetve „jó újra Budapesten játszani” erejéig tartott, maga a koncert közel tökéletes volt. Az egyetlen negatívum talán, hogy kissé rutinszerűnek tűnt az előadás, de ez csak szőrszálhasogatás, az élményből nem von le semmit.
Ugyanis sokáig fogja még emlegetni ezt a koncertet az a nagyjából 800 ember, aki ott volt ezen az estén. Remek hangulat, kőkemény zúzás, mesteri hangszerkezelés, agyfacsaró poliritmika. Reméljük, hogy az őrült svédek következő klubkoncertjére nem kell újabb hat évet várni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!