A Szegedről származó Napsugár már gyerekként is ki akart tűnni az átlagból. Nyughatatlan, merész alkata már akkor megmutatkozott: az iskolai egyenköpenyt korán levetette, és inkább saját készítésű ruháiban, ékszereivel hódította a fiúkat. És persze akadtak is irigyei bőven, nekik aztán eladta azokat a göncöket, amiket már megunt magán. A gimnázium elvégzése után szülei szerették volna, ha nyelveket tanul, mondván, azzal majd jól tud boldogulni. Napsugár azonban ebben sem a megszokott utat választotta: a Miskolci Egyetem angol–szanszkrit–ógörög szakán diplomázott.
Persze az anyagok és a ruhák iránti imádata ettől még nem változott. Napsugár a diploma után a Szegedi Szabadtéri Játékokon kellékesként dolgozott. Mindent beleadott a munkába: nem átallta a tűző napon, negyven fokban egyenként felvarrogatni a szőlőszemeket Cyrano jelmezére. Kitartásának köszönhetően került el az osztrák A&A Companyhez, egy utazó musicaltársulathoz, ahol három hónap múlva már jelmeztervezőként dolgozhatott.
Aztán jöttek a filmek: a Magyarországon forgatott Hallmark-filmekben (A Koldus és királyfi, Dinotópia) állandó munkatárs volt sokáig. Mostanra azonban divattervezőként saját márkájával olyan ismertségre tett szert, hogy a Magyarországon forgatott Die Hard 5-ben ő tervezte meg a Bruce Willis fiát alakító Jai Courtney bőrkabátját.
A jelmeztervezéssel párhuzamosan persze Napsugar nem tett le arról, hogy létrehozza saját márkáját. Sorra német származású férjével, amikor gondoltak egyet, és megkeresték a világ háromszáz legjobb divatboltja között számon tartott oslói Zenon vezetőit, megmutatták nekik a náluk lévő kabátterveket. A csoda pedig nem maradt el: azon nyomban rendeltek egy kollekciót Napsugartól.
Valahogy innen datálható a Napsugar von Bittera márka indulása. A tervező számára az első pillanattól kezdve egyértelmű volt, hogy a külföldi piacot akarja megcélozni, és nem kevesebb célt fogalmazott meg, minthogy luxusmárkát építsen ki néhány éven belül. Két év alatt szinte sikerült is: Németországtól Párizson át Kazahsztánig, Hongkongig ma már állandó vevőköre alakult ki a Napsugar von Bittera márkának, amelyet teljes mértékben önerőből építettek fel. Az eredmény pedig magáért beszél: ma már luxusmárkaként pozicionálják magukat.
Tavaly óta pedig Milánóban, a Spiga2 nevű neves dizájnboltban, Domenico Dolcénak és Stefano Gabbanának az üzletében is helyet kaptak a magyar lány ruhái. Idén nyáron pedig már a budapesti közönség is megismerheti ezeket a különleges öltözeteket, hisz az Il bacio di style nevű luxusüzletben Napsugar lesz az egyetlen hazai tervező, aki épp Giorgio Armani mellett kapott helyet.
Pedig nem épp konvencionális ruhákról van szó. Radikális vonalvezetés és anyaghasználat jellemzi a márkát, amelynek névjegye a lézervágott bőr és felületkezelt textil, amelyeket innovatív műanyagokkal és fém kiegészítőkkel kombinálnak. De kasmírral, gyapjúval és egzotikus szőrmékkel is dolgoznak. Egyes bőrkabátok futurisztikus hangulatúak, de a nyári kollekciók a textileknek köszönhetően sokkal lágyabbak, nyugodtabb hangulatúak. Igazából Napsugart minden megihleti: kollekcióin visszaköszön a szanszkrit kultúra legszebb történetfüzére, A papagáj hetvenhét meséje, vannak ruhák, amelyeket a Westminster-apátság késő gótikus ablakai ihlettek vagy inspirációs forrásként nyúlt a tahiti színes gyöngyhöz. Törekednek arra, hogy természetes anyagokat használjanak, de ahogy Napsugar mondja, ez egyre kevésbé trend, hiszen az előállított anyagokat is a legmagasabb színvonalon, leginnovatívabb technológia révén állítják elő.
– Öncélúan nem tervezek semmit. Minden kollekcióm gondolatilag lépésről lépére fel van építve. Számomra fontos, hogy az öltözéken keresztül is, a magam módján neveljem az embereket, hogy tágítsam a látókörüket. Épp ezért szeretem annyira Alexander McQueen munkáit, óriási tudás birtokában lévő tervező volt – mondja Napsugar, akivel a budai hegyvidéken lévő bérházban megbúvó szalonjában beszélgettünk. Napsugar szerint egy tervező, annak ellenére, hogy luxusmárkát épít, nem a megélhetésért tervez, hanem szerelemből. Ezt nem is lehet máshogy csinálni: mindig maguk előtt kell járni, hogy az aktuális trendeknek, piaci elvárásoknak meg tudjon felelni egy tervező. A divatszakma, azok számára, akik nagyban játszanak, kemény feltételeket diktál. Napsugar pedig, úgy tűnik, igencsak tartja a lépést.