A Vasember harmadik önálló mozijában tér vissza: a milliomos szuperhős, Tony Stark ezúttal egy olyan gonosz ellen veszi fel a harcot, akinek terrormerényletei polgári áldozatokat követelnek. A terroristát Ben Kingsley alakítja, ami kifejezetten nagy ötlet a stúdió részéről. Emellett a rendezői székben ezúttal Shane Black váltja Jon Favreau-t, utóbbi valószínűleg nehéz napok előtt áll, hogy a Cowboyok és űrlények brutális bukása után visszaszerezze a stúdióvezetés bizalmát. Black eddig rendezőként csak a Durr, durr és csókot jegyezte, míg forgatókönyvíróként olyan darabok gazdagítják munkásságát, mint a Halálos fegyver-széria, és Az utolsó cserkész. Eme filmek humora és cinizmusa kifejezetten jót tett a Vasembernek, amelyet sokak szerint az utolsó epizódnak szántak, de azért a történetben benne van a folytatás lehetősége, és az eddigi kritikák és a rajongói várakozások alapján a bevételeken sem fog múlni egy esetleges negyedik epizód kérdése.
A skandináv sikerrendező, Lasse Hallström hosszú évek után tért vissza Svédországba egy lapos thriller kedvéért. Hallström megbízható rendezőként minőségi filmeket készített az utolsó húsz évben, a Gilbert Grape, Árvák hercege, Csokoládé, Kikötői hírek jó kis széria lenne bárki életművében. Hallström vélhetően a skandináv krimireneszánsz apropóján gondolta, hogy a Fejvadászokhoz és A tetovált lányhoz hasonló mozi készítsen. Sajnos egy másodpercig sem sikerült a nívós elődök nyomába érni, s hiába a véres krimi alaphelyzet, egy percig sem képes izgalmas és feszült mozi benyomását kelteni A hipnotizőr. A történetben egy brutális gyilkosság egyetlen túlélőjét egy hipnotizőr segítségével próbálja szóra bírni a tehetetlen hatóság.
Gyilkos vágyak
A hetvenes évek Hitchcock-imádó hollywoodi fenegyereke, Brian De Palma korábban olyan korszakos mozikat készített, mint a Carrie vagy A sebhelyesarcú remake-je Al Pacinóval. Miközben folyamatosan igyekszik Hitchcock munkásságát megidézni s kanyargós pályafutását minduntalan kiegyenesíteni, De Palma az elmúlt években a Mission: Impossible-lel elindított egy sikeres szériát Tom Cruise számára, s Oscarhoz juttatta Sean Conneryt az Aki legyőzte Al Caponét gengszterfilmmel. De Palma ezúttal egy francia sikerfilm újráját készítette el. A csavaros thrillerben egy berlini reklámcég vezetője és beosztottja között formálódik egy bosszúért kiáltó ellentét, és mint tudjuk, két dudás egy csárdában sosem fér meg. Rachel McAdams és a skandináv A tetovált lány trilógia főhőse, Noomi Rapace egyszerűen nem képes az eredeti film színvonalát megidézni ebben a megfáradt moziban, amely vélhetőleg végleg nyugdíjazza a legendás direktort.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!