Karl Marx levélben szerénykedett rosszul sikerült fotója miatt

Több száz történelmi személyiség, köztük Karl Marx, Ludwig van Beethoven, Ernest Hemingway és Louis Armstrong levelei is kalapács alá kerülnek egy kaliforniai aukciós házban május végén.

Grund
2013. 05. 07. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A becslések szerint az árverés akár négymillió dolláros (mintegy 900 millió forintos) bevételt is hozhat – mondta el Marsha Malinowski, a Profiles in History aukciós ház munkatársa. A levelek, köztük Marilyn Monroe, Frank Sinatra és Clark Gable írásai egy anonim amerikai gyűjtő három évtizede gyűlő kollekciójának darabjai. Egy részét már ősszel elárverezték, akkor ötmillió dollárért (1,1 milliárd forintért) keltek el a dokumentumok. A május 30-ai aukciót további kettő követi majd.

Karl Marx (1818–1883) kalapács alá kerülő levelét John Swinton amerikai újságírónak küldte egy róla készült fotóval együtt. „Elég rossz, de jelenleg ez az egyetlen kép rólam” – írta a filozófus.

A Ludwig van Beethoven (1770–1827) által 1805-ben írt levélben a zeneszerző Friedrich Sebastian Mayer operaénekesnek küldte el a Fidelio ősbemutatója előtt néhány nappal az opera végleges változatának első részét.
Az akkor negyvenéves Jean Paul Getty (1892–1976) olajmágnás 1933-as levelében anyjának panaszkodott: „Miért nem írsz nekem soha?”

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.