Penelope Curtis, a Tate Britain igazgatója elmondta, olyan teljes kronológiai áttekintés megvalósítására törekedtek, amelyet nem szakítanak meg különböző tárlatok. Curtis szerint az új elrendezés mindenki számára – a kisiskolásoktól kezdve egészen a szakértőkig – jobb hozzáférést biztosít a múzeum gyűjteményéhez azáltal, hogy egymás mellé helyezve mutatja be adott korszak műalkotásait.
A nagyszabású tárlatnak szentelt húsz teremben nagyjából ötszáz alkotás – festmény, szobor és rajz – vezet végig a brit művészet történetén a 16. századtól kezdve egészen a 21. századig. Az egyes termek bejáratánál a padlón lévő hatalmas arany betűk jelölik a teremben felsorakozó alkotások születésének idejét. A termeket az épület külső kerületén futó út köti össze.
A felújítási munkálatoknak hála az egykor sötét galériákat ma már természetes fény világítja be. A múzeum új kiállítóterekkel is bővült, amelyeket kifejezetten az intézmény óriási, ám a nagyközönség számára gyakorlatilag ismeretlen papírrajzgyűjteményének bemutatására alakítottak ki. Az épület padlózatát is megerősítették, amelynek hála soha nem látott mennyiségű szobor tárul a látogatók elé.
A BP Walk through British Art című kiállítás 1540-től kezdődik, olyan művészek portréival, mint Hans Holbein és Anthony van Dyck, majd számba veszi a következő évszázadokat, és egészen a 2013-as Turner-díj-jelöltig, Lynette Yiadom-Boakye alkotásáig jut. A jelenig vezető úton mások mellett a 18. században élt Thomas Gainsborough, a 19. századi riválisok, John Constable és JMW Turner, valamint a késő 20. század óriások, úgy mint Francis Bacon és Lucian Freud munkái sorakoznak. Az 1990-es évek központi darabjai között Damien Hirst alkotásait vehetik szemügyre a látogatók.
A tárlat csupán néhány művész – például Turner, Constable, Moore és William Blake – esetében szakít a szigorú kronologikus sorrenddel, hogy a kiállításon belül, ám külön szekcióban biztosítson kellő figyelmet az alkotók munkáinak. Az épület belsejében lévő termek időszaki kiállításoknak fognak otthont adni.