– Mi a Nanushka ars poeticája?
– A Nanushka mindenekelőtt a természetességről szól, a mindannyiunkban meglévő egyéni, természetes szépségről. A nőket nem próbálom meg beszorítani egy általam megszabott stílus kereteibe, hanem arra törekszem, hogy a ruháim segítségével érvényre juttassák és újra felfedezzék a saját nőiességüket. A Nanushka kollekciók a kényelem és a stílusosság metszetén születnek, a nagyvárosok zajszimfóniájában, az aktív, állandó mozgásban lévő életmódra. Játékosságukkal a mindennapokba frissességet, lendületet és harmóniát visznek.
– Milyennek látod azt a nőt, akinek tervezel?
– Azok közé a tervezők közé tartozom, akik kollekcióik megalkotásakor abszolút magukból indulnak ki, vagyis olyan ruhákat tervezek, amiket én is szívesen viselnék. A nők pedig, akik hordják őket, tényleg nagyon sokfélék. A közös bennük az, hogy magabiztosak, tudják, mit akarnak és hogy mi áll jól nekik. Mindig mozgásban vannak, és ehhez az életformához olyan ruházatot keresnek, amely a hétköznapokban is stílusos megjelenést ad anélkül, hogy alárendelné az egyéniségüket egy márkaszemélyiségnek.
– A ruháidat egyszer az „urbánus nomád” kifejezéssel illetted. Az ellentétek határozzák meg a Nanushka kollekciókat?
– Igen, abszolút így van. Az ellentétek mélyen benne gyökereznek a kifejezésmódomban, párba állításuk pedig a Nanushka védjegye lett. A kollekcióim szinte minden elemében felfedezhetők: az anyagok összeállításában, a sziluettek és szabások játékában. Úgy érzem, hogy valaminek az ellentétével mindig sokkal jobban rá tudok világítani arra, amit mondani szeretnék, amit a figyelem központjába szeretnék állítani. Az ellentétek és kölcsönhatásaik körülvesznek minket a világban, mozgató elemei a működésének.
– A most aktuális és a legújabb, jövő évi kollekciók milyen inspirációk alapján születtek?
– A mesék és mondák világa mindig inspirál, szeretem ezeket a történeteket, amelyek mélyebb megértést kívánnak, és másfajta odafigyelést. Az aktuális tavasz–nyári kollekciómhoz egy klasszikus Benedek Elek-mese, a Világszép Nádszál kisasszony adta az inspirációt, a 2013. ősz–téli daraboknál pedig a perzsa költészetből és építészetből merítettem. Ezek az inspirációk mindig megjelennek konkrét és elvont formában is a ruhákon, így a mintákban vagy a szabásvonalakban, esetleg az anyagok párosításában, de ugyanúgy betöltik azt a szerepüket is, hogy történetet adjanak a kollekcióban felsorakozó önálló ruhadaraboknak.