A Kőműves Kelemen bizonyos tekintetben az István, a király előkészületének tekinthető a Szörény–Bródy alkotópáros részéről, zeneileg is hasonló stílus. Mindkét rockoperát újra színre viszik, mindkét előadás rendezője Alföldi Róbert, aki a két műből nem szeretne folytatásos regényt kreálni. „Nem mondom, hogy nagyon más lesz a két mű világa, de a Kőműves Kelemen kamarajellegéből fakadóan koncentráltabb darab, az István, a király viszont szélesvásznú, nagy volumenű színpadi mű. Éppen ezért nem is szabad azon gondolkozni, hogyan mossuk össze vagy próbáljuk közös nevezőre hozni ezeket. A Kőműves Kelemen lényege az erős koncentráltság, majdnem azt mondanám, hogy a minimalizmus, míg az István, a királynál fontos a grandiózusság. Ez most egy közepes méretű kőszínházba készül, az István pedig az Arénába és Szegedre” – nyilatkozta a rendező a Magyar Nemzetnek.
Mind a Kőműves Kelemen, mind az István, a király úgynevezett „modern” rendezés lesz. Mennyire rímelnek majd a mai korra, egyáltalán, szükséges-e, hogy konkrét eseményekre, személyekre utaljanak? – tette fel a kérdést a Magyar Nemzet Alföldi Róbertnek. „Az a fontos, hogy a darabokban magára ismerjen az ember. Hogy az egy konkrét esemény, egy életérzés, egy szituáció, vagy csak egy probléma, az már a következő lépés. Szerintem az fontos, hogy mindenki úgy érezze: róla szól” – vélte a rendező.
Természetesen elhangzott az a kérdés is, mennyi igaz abból, hogy a kormány színházat ajánlott fel neki.
További részletek a június 14-ei, pénteki Magyar Nemzetben.