Az elmúlt napokban elcsépelt közhellyé vált, de mégis a legfontosabb beszédtémát jelentette az időjárásról beszélgetni és a hőségre panaszkodni. Amikor viszont a déli napsütésben reménytelenül igyekeztünk a Coming out című új magyar film forgatási helyszínén egy árnyékot adó ponyva alá, valamint a környező társasházak kapualjaiba behúzódni, nem lehetett nem arra gondolni, hogy ebben a negyven fokban a tűző napon most borzasztó nehéz lehet filmesnek és színésznek lenni. A sminkeseknek fel kell kötniük a nadrágot, ezúttal még erős izzójú lámpák sem kellenek ahhoz, hogy mindenki ússzon a verítékben. A munkálatokat azonban láthatóan nem vetik vissza az extrém körülmények, sőt kifejezetten jó kedélyű, csendes munka zajlott a VI. kerületben. Orosz Dénes, a film rendezője ezt meg is erősítette, és kiemelte, hogy a 28. forgatási napnál tartó munkálatokban az elmúlt hetekben a hektikus időjárás többször megnehezítette a dolgukat, ehhez képest most csak meleg van, ami sokkal kedvezőbb a forgatáshoz.
Kálomista Gábor, a producer
Fotó: Nagy Béla
A készülő komédia egy kifordított coming-out történet, amelynek főszereplője, Erik, az ország leghíresebb meleg személyisége, rádiós műsorvezető, aki büszkén vállalja másságát, és éppen amszterdami esküvőjére készül kedvesével, Balázzsal. Egy váratlan esemény hatására azonban szokatlan dolgokat észlel magán, és hirtelen a Mások közt is Más lesz. A rendhagyó történetről Kálomista Gábor producer úgy nyilatkozott, hogy egyrészt a forgatókönyv már önmagában felkeltette az érdeklődését, másrészt elképzelte Csányi Sándort maga előtt ebben a szerepben, és nagyon megtetszett neki a dolog. „Úgy érzem, ebből az alaphelyzetből egy igazi sikerfilm születhet” – fogalmazott a producer.
Orosz Dénes, a rendező
Fotó: Nagy Béla
A film forgatókönyvét a Magyar Nemzeti Filmalap támogatásával fejlesztette a könyvet is jegyző rendező Orosz Dénes. Divinyi Réka fejlesztési igazgató a készülő filmmel kapcsolatban hangsúlyozta, „a melegtéma és az elfogadás kérdése egy vígjáték által szélesebb közönséghez juthat el ma Magyarországon. A készülő film nagy előnye, hogy a megszokott sztereotípiáktól mentesen és sok humorral beszél ezekről a kérdésekről”. Orosz is kiemeli, hogy a Coming out a sablonos, meseszerű vígjátékkörnyezettől eltérően sokkal valóságosabb keretben mozog, így is megfelelve azoknak a korábbi kritikáknak, amelyek több életszerűséget várnak el a magyar vígjátékok készítőitől. „Nem vitatom, hogy néhányak szemében rizikósabbnak hat a téma, de bízom benne, hogy görcsoldó hatású lesz a vígjátékunk” – fogalmazott a rendező. Orosz régi ötletét valósítja meg a Coming outtal, a vígjátékot pedig kifejezetten számára testhezálló műfajnak tartja. A korábban újságíróként is dolgozó rendező nem érez nagyobb megfelelési kényszert második játékfilmjének készítésével, bár hozzáteszi, hogy a Poligamynál kétségtelenül egyfajta eufóriában volt, amit az első nagyjátékfilm készítése okozott.