Így csalták a nézőket a Brad Pitt-filmre

Néhány moziban ötvendolláros prémiumjegyeket is kínált a zombis Brad Pitt-filmet forgalmazó Paramount: a stúdió marketingkísérletére a jelek szerint akadt vevő.

PR
2013. 06. 29. 15:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Paramount az Észak-Amerikában az elmúlt hét végén debütált Z világháborúnál próbálta ki az új szolgáltatást mindössze öt filmszínházban: ötven dollárért a néző a premier előtt két nappal láthatta a filmet, megtarthatta a produkcióhoz adott 3D-s szemüveget, ellátták pattogatott kukoricával, üdítővel, kapott egy posztert, és ha majd forgalmazni kezdik, a DVD-kiadás is jár neki. Az ötlet a Paramount szerint jól vizsgázott: sok száz rajongó kifizette a borsos belépőt a prémiumjegyért. A New York-i rajongók egyike úgy kalkulált, hogy bármilyen hajmeresztőnek tűnik is az ár, valójában megéri, ha az ember összeszámolja, mit kap érte.

Megan Colligan, a Paramount észak-amerikai forgalmazási és marketing igazgatója elmondta, hogy az öt moziból négyben teltházzal ment a film, az ötödikben pedig 80 százalékos volt a jegyeladás. A mozik átlagosan 250 férőhelyesek voltak. A kezdeményezésre csak néhány nappal azt követően került sor, hogy Steven Spielberg és George Lucas a Dél-Kaliforniai Egyetemen csillagászati mozijegyárakat jósolt a jövőbe tekintve. Lucas szerint a jegyárak 50, 100 vagy akár 150 dollárosak is lehetnek, Spielberg pedig arról beszélt, hogy a filmek költségvetésétől függnek majd a jegyárak: míg mondjuk a következő Vasember-epizód 25 dollárjába kerülhet a nézőnek, egy Lincoln-jellegű filmet 7 dollárért is megnézhet.

A médiaszakértő Tom Adams nem értett egyet Lucas jóslatával. „Ugyan mit lehetne hozzátenni a mozi élményhez, hogy megérje ilyen drágán jegyet venni?” – tette fel a kérdést. A differenciált díjszabást azonban elképzelhetőnek tartotta. „Ha belegondolunk, furcsa, hogy egy iparágban minden terméket egy áron adnak, mindegy mennyire jó vagy népszerű. Szerintem a fogyasztók okosak, tisztában vannak azzal, hogy az Avatar elkészítése sokkal többe kerül, mint egy romantikus komédiáé. A 3D-s filmeknél pedig már tapasztalhattuk, hogy rugalmasan lehet kezeli az árakat, ha a néző más mozis élményt kap” – mutatott rá.

Colligan hangsúlyozta, hogy az ötvendolláros jegyekkel nem Lucas elképzelését kivitelezték, az egész inkább a marketing kreatív, új útjainak kereséséről szólt. „Nem csinálhatjuk azt, amit tíz éve, ha ugyanazt az eredményt akarjuk elérni” – mondta a marketingigazgató.

A premier előtti bemutatónak és a DVD mozijeggyel egyidejű eladásának több előnye is van – emelte ki Colligan. A prémiumjegyes mozinézők nagy reklámot csaphatnak a filmnek a közösségi online médiumokban a premier előtt, ez a fajta szájpropaganda pedig nagyon hatásos. A DVD-nek a jegyárba való bekalkulálásával pedig azt éri el a forgalmazó, hogy a közönség ne a film megtekintését követően, a korong megjelenésekor vegye meg a filmet, hanem még az előtt, hogy látta volna, és eldöntött volna, hogy tetszik-e neki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.