− Újra lendületben az Európa Kiadó. Fontos hír, hogy a péntek esti koncert lemezbemutató lesz, vadonatúj számokkal.
− Igen, a buli felét, nagyjából egy órát az új műsor tölti ki. A szövegeket és a zenei vázlatokat Menyhárt Jenő írta, de nálunk az a szokás, hogy mindenki hozzáteszi a maga tudását, ötleteit, addig gyúrjuk a dalokat, amíg szükségét érezzük. Pénteken sajnos még nem viheti haza a közönség az új számokat − technikai okok miatt nem készültek el CD-k.
− Mit lehet tudni friss számokról?
− Talán az a lényeg, hogy nincs bennük átverés. Nem osztják az észt, nem akarnak többnek látszani maguknál. Műfajilag dögös rock and roll zene, esetenként egy egész pici countrys beütéssel. Az én egyik kedvencem történetesen egy rap szám. Jenő a frontember. Változatlanul szuggesztív srác, nem könnyű munkatárs, de ennyi év alatt megtanultuk egymást. A közös történetünkhöz tartozik, hogy a rengeteg haverom közül, akiket hosszabb-rövidebb időre Amerikába vetett a sorsuk, ő volt az egyetlen, aki meghívott magához, amikor New Yorkban élt.
A zenekar felállása is változott: Kiss Laci, aki Ausztráliában él és dolgozik, most nem tudott eljönni. A régi csapatból természetesen ott lesz Menyhárt Jenő, a Kirschner Péter és én. A jelenlegi basszista Fülöp Bence, Darvas Benedek hegedül, trombitál és keyboardozik, a doboknál Gyenge Lali.
− Tehát most minden idődet az Európa Kiadó foglalja le?
− Nem egészen. Most fejeztem be egy filmzenét, a Szerelempatak című dokumentumfilmhez kért fel a rendező, Sós Ági. Egy kis erdélyi faluban mutatja be a hetven-nyolcvan éves emberek szerelmi életét. Átmelegíti az ember szívét. Nagy élet van hetven fölött is, és ez megnyugtató.
− Ez hányadik filmzenéd?
− Harmincötnél is több játékfilmhez komponáltam. Zömmel magyar produkciókhoz. Nagyjából hat-hét osztrák−német filmben is dolgoztam. Most lassan nekiveselkedek a következő hasonló feladatnak, Forgács Péter képzőművész, dokumentumfilmes felkérésére. Vele 2009-ben dolgoztunk először együtt a Hunky blues című filmjén, a kelet-európai, illetve a magyar emigráció történetét dolgozza fel 1903-33 között. Szívszorító film, a New York-i Museum of Modern Artban mutatták be először, tömve volt a nyolcszáz férőhelyes terem. Onnan tudom, mert – számomra szokatlanul − a zeneszerzőt is meghívták a premierre. Péter ősszel Amszterdamban állít össze egy kiállítást – Soedah címmel. Holland Kelet-India, illetve Indonézia történelmét, a gyarmati életet dolgozza fel 1900 és 1947 között. Izgalmas munkának ígérkezik.