A dalszínház április végén hirdetett plakátarcversenyt a legnagyobb közösségi portál Opera-oldalának látogatói között, a beérkező pályázatok száma és minősége egyaránt felülmúlta az előzetes elvárásokat. A győztes július közepéig lesz az Opera hivatalos reklámembere, bérletek pedig június 30-ig válthatók még a jövő évad előadásaira.
Az internetes közönség feladata az volt, hogy az operaház tavaszi imázskampányának három kiválasztott plakátja előtt készítsenek magukról kreatív, fantáziadús fotót. A kiírás szerint a legtöbb tetszésnyilvánítást bezsebelő fényképhős lesz az operaház rajongóplakátarca. A győztesről az Opera profi kreatív csapata készített műtermi fotót, majd óriásplakátot, így az elkötelezett operarajongó személyesen reklámozhatja a Magyar Állami Operaház 2013/14-es évadát.
A győztes, Párkányi Katalin (képünkön), aki versenyzáráskor 720 lájkkal vezetett, csütörtöktől az ország három pontján, Budapesten, Szegeden és Győrben hirdeti az Opera és az Erkel Színház következő szezonjának programjait. A második helyezett Szalai Flóra (570 lájk), a harmadik helyezett Joósz Katalin és Preisz Lilla (484 lájk) kétszemélyes tiszteletjegy a jövő évad első premierjére, a Falstaffra.
Az eredeti versenykiíráson felül szakmai zsűri (Gács Tamás, Ókovács Szilveszter, Turkovics Mónika, Végh Endre és Zsoldos Dávid részvételével) döntött a legkreatívabbnak ítélt fotókról. Szavazataik alapján Jávorszky György az OperaCafé reklámarca, Ihász Lilien, Ádám Dávid és Peresztegi Hanna az Opera 2013/14-es évada Gyermek- és Ifjúsági programjainak reklámarca, Oroszi Judit pedig az Opera „reklámkeze” lehet a jövőben.
A pályázóik legjobb képeiből harmincegy darabos válogatást adtak ki nyomtatásban az Operamagazin mellékleteként.