– Homoki Nagy István a szűkös ötvenes évek felől nézve remek körülmények között, ráérősen dolgozhatott a Cimborák című filmjén. Miért volt ilyen megengedő vele az akkori hatalom?
– Mert ezt tudták eladni külföldön, és ebből is jött be nekik valuta. Több évig tartott a film forgatása, mert ilyen volt Homoki Nagy stílusa. Addig nem volt boldog, amíg hatszor-hétszer le nem forgatott egy jelenetet. Számomra döntő volt, hogy odakerültem mellé, és elkezdhettem hivatalosan is állatokkal foglalkozni. A másik nagy szerencsém az volt, hogy a főidomár, Szigeti Kálmán a világ egyik legjobb állatszakértője volt.
– Gondolkodott már azon, mi lett volna önnel, ha itthon marad?
– Soha nem hagytam volna el Magyarországot, ha nem olyan lett volna a politikai helyzet, amilyen. Persze más lett volna az életem, valószínűleg nem jutottam volna el öt földrész negyvenkét országába.
Hubert Géza Wells: az állatszelídítés titka a szeretet és a fegyelem megfelelő kombinációja
Fotó: Béres Attila
– Magyar filmekben az ötvenes évek óta nem is működött közre?
– Nem, mert nem hívtak, pedig nagyon szerettem volna. Életem nagy kívánsága, hogy Fekete István valamelyik regényéből egyszer készítsenek egy jó filmet és hogy abban dolgozhassak.
– Mennyire veszélyes munka az öné?
– Átlagban minden öt évben öl meg valamilyen állat egy idomárt.
– Az állatidomár nincs könnyű helyzetben, hiszen egyszerre kell szeretnie az állatokat, és nagyon szigorúnak is kell lennie velük.
– Az állatok nevelése ugyanolyan, mint a gyerekeké. Vagyis a fegyelem és a szeretet megfelelő kombinációja határozza meg. Bármelyik hiányzik, a nevelés nem lesz sikeres. Amikor látok egy rossz gyereket, akkor arra gondolok, ez a szülő hibája. Mindig azt mondom: nagyon sok gyereket neveltem fel, de amikor felnőttek, mindegyikből szőrös csimpánz lett.
– A színészek közül melyik a nehezebb kihívás: aki agyon szeretné babusgatni a legveszélyesebb állatot is, vagy az, amelyik a legártatlanabbnak se menne önként a közelébe?
– A színészek és az állatok kombinációja rettenetes. A legnagyobb kivétel Errol Flynn volt, aki remekül bánt az állatokkal. Ezért is fontos, hogy sikerüljön mindenekelőtt megnyernem a színészek bizalmát, különösen veszélyes állatok esetén. Fokról fokra közelebb engedem őket az állathoz, és egy idő után látják, hogy az nem okvetlenül eszi meg őket. Persze nem mindig sikerül, például Sophia Loren, akivel egy hirdetést csináltunk, egyáltalán nem kedveli az állatokat, sőt az igazság az, hogy fél tőlük. De az is ritkán fordul elő, hogy egy színész megszokja az oroszlánokkal történő munkát, mert ilyen szerep azért nagyon ritkán adódik. Más a helyzet persze az állatos témájú tévésorozatokkal, ott kénytelenek megszokni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!