Szinte már hazajárnak hozzánk a kubai zenészek. A Buena Vista Social Club sorozatos fellépéseit követően az együttes tagjai külön-külön is többször tiszteletüket tették már hazánkban. De megfordult nálunk a műfajteremtő zenekar, a Sierra Maestra is, akik nélkül a tradicionális kubai zene reneszánsza elképzelhetetlen lenne. Kedd este pedig a fiatal generáció egyik legnagyobb csillagát, Roberto Fonsecát láthatja és hallhatja a Művészetek Palotája közönsége.
A zongorista 1975-ben született Havannában. Csecsemő korától kezdve körbevette a zene, édesanyja népszerű énekes volt, apja pedig dobosként játszott több zenekarban is. Roberto is a dobok mögött kezdte a zenei pályafutását, 8 éves korában azonban a zongorára váltott. A havannai művészeti főiskolán szerzett diplomát zeneszerzésből, nem sokkal később pedig megjelent első albuma, a Temperamento nevű zenekar közreműködésével készített En El Comienzo, amely 1999-ben elnyerte a legjobb dzsesszalbum díját Kubában.
A kezdetektől fogva kísérletezett a különféle zenei stílusok vegyítésével, a kubai dallamok, a hiphop, a drum and bass, a latin dzsessz és az afrikai zenei hagyományok keveredtek az albumain. Fonseca, ahogy az arrafelé szinte kötelező, sok szállal kötődik a leghíresebb kubai zenekarokhoz. Szólókarrierjén túl, közös produkciók, turnék, vendégfellépések alkalmával játszott már Ibrahim Ferrerrel, Bebo Valdezzel, Omara Portuondóval, Manuel Galbánnal, Manuel Guajiro Miraballal, és több koncertsorozat erejéig muzsikált együtt a Buena Vista Social Clubbal is.
A minőség tehát garantált, ilyen előélettel a fiatal zenész biztosan nem okoz csalódást. Még akkor sem, ha Yo, azaz Én című legújabb albumával még tovább tágította a tradicionális kubai zene kereteit, és a hagyományokat tiszteletben tartva ugyan, de mégis merész egyveleget hozott létre. Elektromos hangzás, kongák, latin gitár, Hammond orgona és tisztelgés az afrikai zenei gyökerek előtt. Senki ne várja tehát, hogy a zongorista egy újabb Buena Vista Social Club-koncertet ad, hangról hangra megidézve az ősök szellemét. Kísérletező zenéjében mélyre ás, hogy rátaláljon a manapság népszerű kubai zene eredeti formáira. Hagyománytisztelete így a lebontás és az újjáépítés művészetéből fakad. A végeredmény a dzsessz, a tradicionális zene és a soul ellenállhatatlan egyvelege, amely élőben karneváli hangulatot képes teremteni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!