− Milyen érzés magyar közönség előtt játszani a világ különböző pontjai után?
− Furcsa. Nem tudom, miért, de Magyarországon mindig feszélyezettebb vagyok, mint bárhol máshol. Ugyanakkor várom is, különösen a Veszprémi Fesztivált. Ez a 10. évfordulójuk, ami azért érdekes, mert az én koncertem nyitotta meg az elsőt tíz évvel ezelőtt, és most két nap is játszom: 19-én Nigel Kennedyvel léptem fel, és 20-án lesz az új lemezem, a La Passion bemutatója. Örülök, hogy ilyen nagy fesztivállá nőtte ki magát 10 év alatt. A zempléni fesztiválon viszont nem voltam még.
− Ott filmslágereket játszik majd az ebben a témában sokszor koncertező Dohnányi zenekarral.
− Nyilván azért is hívtak, mivel nekem is van filmzenei lemezem. A Zsidó Nyári Fesztiválon pedig Lajkó Félixszel lépek fel, ugyanazzal a műsorral, mint amivel nemrég a Művészetek Palotájában, persze ugyanaz biztos nem lesz, vele nem is lehet, háromszor próbáltunk a múltkor is, és végül a koncertünk teljesen más lett.
− Mit jelent a mindennapokban Bihari-leszármazottnak lenni?
− Sokszor gondolok rá, hiszen amikor itt vagyok Budapesten, a Stollár Béla utcában lakom, és amikor kimegyek a házból a körút felé, a Bihari János utcán megyek keresztül, és így mindig eszembe jut. Fantasztikus érzés maga a tudat, hiszen Bihari nagy ember volt, és rá büszkének is lehet lenni. Mi erről azonban soha nem beszéltünk. A Deutsche Grammophon hozta be ezt a köztudatba – és nem is én mondtam nekik –, több mint 20 éve felfedezték azt az információt, hogy hetedik Bihari-leszármazott vagyok, és rögtön ráépítették a reklámjukat.
− Mennyire ismerik Bihari Jánost külföldön?
− Ausztriában különösen, de máshol is szerte a világban tudják, ki volt.
− Annak idején Brüsszelben, egy kis klubban alakult ki ez a zenei stílus. Könnyen ment az átállás a nagy koncerttermekre?
− 1985-ben mentem ki Brüsszelbe, és 1986-ban nyitottuk meg a Les Atéliers de la Grande Ille-t, ami aztán világhírű hely lett. Minden nagy muzsikus idejárt a koncertjei után, például Stephane Grapelli, Maxim Vengerov vagy Vadim Repin. Így talákoztam Yehudi Menuhinnal is, aki annyira jól érezte magát, hogy minden hónapban eljött. Ő mondta nekem, hogy téged minden egyes muzsikus ismer, a nagy publikum viszont nem. Két koncertem is volt vele az Európai Parlamentben, és tulajdonképpen innen, Menuhinnak köszönhetően indult el a karrierem. A Grande Ille-ban minden nap muzsikáltam, teljesen koncertszerűen játszottunk. A Menuhinnal közös koncertek után kaptam szerződést a Columbiától, beindultak a koncertek, lemezek. Már nem volt időm a klubra, és így változott meg az életem, és ez így van a mai napig .