A Budapesti Fesztiválzenekar már 2011-ben is elvarázsolta a New York-i Mostly Mozart Fesztivál közönségét különleges Don Giovanni-előadásával, amely a The New York Times kritikusa szerint az egyik leginkább magával ragadó, kreatív és bátor produkció volt, amelyet valaha látott. Augusztus 11-én, 13-án és 15-én Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar visszatért New Yorkba, és a zenekar jubileumi, harmincadik évadát a Figaro házassága-előadással nyitotta meg a Rose Theaterben. A koncertszínházi produkciót, amely organikus egységet teremt a zene és színház között, a közönség hangosan ünnepelte.
Az előadás feltüzelte az egyébként szigorú kritikusokat is. A New York Post szerint „Mozartjuk egész egyszerűen őrült jó volt”, az Nj.com szerint az előadás legnagyobb ereje a „végig jelen lévő forma és stílusgazdagság”. A Bachtrack az előadást egyszerre „frissnek és jókedvűnek nevezte”, az Opera World pedig Fischer Iván „lezsersége” mellett Szakács Györgyi jelmezeire hívja fel a figyelmet: „a jelmezek olyan könnyedséget sugároztak, mintha az előadást éppen ott és akkor hozták volna létre”.
„A zenei produkció egészen különleges volt. Fischer Iván vezetésével az elmúlt harminc évben a Budapesti Fesztiválzenekar a nemzetközi zenei élet egyik legelismertebb szereplőjévé vált. Ezt bizonyítja a vasárnapi ruganyos, ragyogó és áttetsző Figaro-előadás is” − írja a New York Times hasábjain Anthony Tommasini kritikus.
A The New York Times szerint egyébként a Figaro – csakúgy, mint két évvel korábban a Don Giovanni – „a New York-i operaszezon fénypontja volt”.