Európa legrangosabb operaigazgatói tartanak kurzust Magyarországon

A zenei intézmények feltörekvő új nemzedéke, az utánpótlás számára szervez az Opera Europa elnevezésű nemzetközi szervezet és az Armel Produkciós és Sajtóiroda ötnapos kurzust Balatonfüreden.

Grund
2013. 08. 16. 12:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztus 21. és 25. között olyan kiemelkedő vezetők adják át tapasztalataikat, mint Gerard Mortier, a madridi Királyi Operaház főigazgatója, a Salzburgi Ünnepi Játékok korábbi intendánsa vagy Kasper Holten, a londoni Királyi Opera igazgatója.

„Egy éve vetődött fel a nemzetközi kurzus szervezése. Tudtam, hogy egyedül kevésbé leszünk sikeresek, mintha az Opera Europa együttműködését kérjük. Annál is inkább, mert a szervezet áprilisi, bécsi közgyűlésén külön is kiemelték: ösztönözni kell a következő generációt, hogy megalapozott és sokrétű tudással induljon az első számú vezetői posztokért” –  mondta el az Armel ügyvezetője, Havas Ágnes.

A kurzuson a jelenlegi, már sokféle pozíciót betöltött szakemberek adják át tapasztalataikat. Inspirációt és speciális szakértelmet szerezhetnek a képzés résztvevői – ígéri Nicholas Payne, az Opera Europa igazgatója, hozzátéve: a balatonfüredi környezet koncentrált munkát tesz lehetővé.

„Sokat gondolkoztunk azon, hogy mi legyen a kurzus célcsoportja, egészen kezdőknek hirdessük meg vagy olyan fiatal szakembereknek, akik már valamilyen felelős, másod- vagy középvezetői állást töltenek be. Az utóbbi mellett döntöttünk – részletezte Havas Ágnes. – A hallgatói létszámot 24-ben maximáltuk, végül két pótkérést is teljesítettünk, egyikük Emmanuel Trenque, az Opéra de Tours ének- és zenekarának igazgatója.” Így összesen 26-an vesznek részt a kurzuson, négy kis csoportban fognak dolgozni 14 kiemelkedő mentorral.

A résztvevőkre komoly feladatok várnak, például el kell készíteniük egy operaház évadtervét, hozzá ki kell dolgozniuk a teljes megvalósíthatósági elképzelést. A nyitónap fő előadója Kasper Holten, aki Miért dolgozunk operaházban? Ambíciók és realitás címmel tart előadást.

Másnap pénzügyi  kérdések kerülnek terítékre: Philippe Agid, az Opéra de Paris korábbi igazgatóhelyettese és Thomas Lauriot dit Prévost, a Théatre du Chatelet adminisztratív és gazdasági igazgatója a pénzügyi, Tom Remlov, az oslói Norvég Opera és Balett intendánsa a humánerőforrásokról beszél.

A következő nap a tervezéssel telik, jövő pénteken, augusztus 23-án a művészeti kérdésekről cserélnek eszmét. Serge Dorny, a Lyoni Opera főigazgatója például arról beszél majd, hogy miként lehet az avantgárd és a „közönségbarát” előadások között egyensúlyt találni.

Szombaton a marketing- és a kommunikációs megoldásokat részletezik olyan kiváló szakember vezetésével, mint Gillian Brierley, a Glyndebourne Fesztivál kommunikációs és marketingigazgatója és Esther Lehoczky, az ARTE tévécsatorna vezetője.

Vasárnap Marisa Vázquez-Shelly beszámol arról, hogyan alakította ki a madridi Királyi Opera szponzori körét. A kurzust Gerard Mortier zárja, aki arról fog előadást tartani, hogy a résztvevők a hallott szakmai és etikai kérdéseket miként hasznosítsák a gyakorlatban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.