Alfonso Cuarónért az 1995-ös A kis hercegnő óta feltétel nélkül rajongunk, és a mexikói rendező az elmúlt húsz évben mindent megtett azért, hogy ne is ábrándulhassunk ki belőle. Változatos filmválasztásaiban volt remek mexikói kamasz road movie (Anyádat is), nyers utópia Clive Owennel (Az ember gyermeke), és egy Harry Potter-epizód is (Harry Potter és az azkabani fogoly). 2006 óta az első egész estés mozifilmje lesz a most a 70. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál nyitófilmjének kiválasztott Gravitáció, amely az összeállításból egyedüliként (legalábbis a publikálás idején) biztos magyar mozibemutató dátummal is rendelkezett. Nálunk csak október 3-tól, a lagúnák városában már augusztus végén kiderül, érdemes volt-e a hosszú szünetet kivárni. A 80 millió dolláros látványos sci-fiben George Clooney és Sandra Bullock éppen űrsétán vesz részt, amikor hirtelen katasztrófahelyzet áll elő, és az Oscar-díjas színésznő tehetetlenül kezd el sodródni az űrben. Clooney mellett Caurónon a sor, hogy bizonyítsa, érdemes végigizgulni még egy űrfilmet.
Az egykori Monthy Python idén lesz 73 éves, de nincs még egy olyan rendező, aki olyan egyenletes karriert mondhat magáénak, mint a szürreál amerikai mestere. A Brazil óta utópiák, szürreális mesék sorát készítette, sosem volt önismétlő, legfeljebb szerzői jegyei jelentek meg újra és újra, de sosem túlzottan tolakodóan. Mostani sci-fije stílusosan illeszkedik jelenhez és idéz meg múltat. Az élet értelmének keresése több ezer évre visszatekintő irodalommal rendelkezik, alkimisták sora zárta munkáját eredménytelenül. Most egy számítógépes zseni talán révbe ér, legalább a The Zhero Theorem szerint, amelynek címe is a sikerformulára utal. A főszerepben a kétszeres Oscar-díjas géniusz, az osztrák Christoph Waltz, valamint Matt Damon látható majd.
A jelek szerint Kim Ki-Duk végleg felépült szakmai és magánéleti válságából, a 2011-es Arirang után továbbra is a filmet használja gyógyulása eszközéül. A tavalyi Pietáját – bár megosztotta a szakmát és a közönséget – Cannes helyett Velencében mutatta be, és mindjárt a fődíjjal, az Arany Oroszlánnal távozott a Lidóról. Ezután nem meglepő, hogy új filmjét is Velencében mutatja be először, az már inkább érdekes, hogy versenyen kívül lesz látható a Moebius. A miértre a film történetében találhatjuk a választ: a dél-koreai fenegyerek mozijában egy férfi életét követhetjük nyomon, aki szexuális bűneiért vezeklésül levágja férfi nemi jellegeit. Az alkotás jelenleg betiltott Dél-Koreában, a Koreai Film Intézet (Korean Film Council) július 26-án 109 filmes szakembernek tartott egy zártkörű, meghívásos vetítést, és közülük 93 (87 százalék) úgy nyilatkozott, hogy szívesen látná a koreai mozikban a Moebiust. Kim Ki-Duk a vetítés előtt úgy fogalmazott, ha az arány 30 százalék, vagy annál kevesebb lesz, akkor lemond a belföldi forgalmazásról. Akárhogy is, az Arirang és Pieta után nagy valószínűséggel a Moebius sem kerül magyar moziforgalmazásba.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!