Az esti operaházi premier előtt Menotti A telefon című operáját játszották az épület előtt – ahogy Ókovács Szilveszter főigazgató fogalmazott – street art stílusban, egy díszletfalra neon színű festékekkel fújt graffitikkel, telefonnak öltöztetett karakterszereplővel. A kétszereplős opera miniszínpadaként a Hajós utcai szfinxszobor előtti terület szolgált.
A félórás előadást követően, fél öttől kisfilmeket vetítettek az érdeklődőknek az operaház főbejárata előtti nagyszínpadon, ahol – a lezárt Andrássy úton – 1260 fős nézőteret alakítottak ki.
A kisfilmek után Hassay Zsófia, Terézváros fideszes polgármestere és Ókovács Szilveszter köszöntötte a szabadtéren ülőket. „Az operaház meg akarja mutatni, hogy összművészetet képviselő intézmény: a zene, az ének, a tánc mellett a képzőművészet, sőt az építészet értékeit is őrzi” – mondta a főigazgató.
A szabadtéri színpadon Jellinek György Árnyalatok című koreográfiáját adták elő Liszt Ferenc zenéjére a Magyar Nemzeti Balett táncművészei, akik hat darab, három méter magas, arany, ezüst, fehér és fekete, illetve az ősz színeiben pompázó ruhájú óriásbabából bújtak elő.
Este az Operaházban a 200 éve született Giuseppe Verdi Falstaff című operájának premierével indultak el az évad repertoárelőadásai.
A szezonnyitó bemutató után folytatódott a szabadtéri eseménysorozat: fényshow látható az Operaházon. Az installáció Liszt Ferenc Transzcendens etűdök Paysage (Tájkép) darabjának vizuális átirata. A Londonban élő és alkotó videoművészek az Operaház homlokzatát használták digitális vásznuknak, hogy elfeledett magyar népi motívumokat jelenítsenek meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!