Kun Attila személyében új művészeti vezető veszi át Szögi Csaba munkáját a Közép-Európa Táncszínházban. A Magyar Táncművészeti Főiskolán végzett koreográfussal már dolgozott együtt a KET társulata: idén áprilisban a Horda című darabot állították színpadra a Nemzeti Táncszínházban. Kun Attila az évadnyitó sajtótájékoztatón kiemelte, hogy az elkövetkező 25 év az irány és a cél – a Táncszínház eddigi intenzív, dinamikus munkája folytatódik a vezetőváltás után is. Ennek kapcsán elmondta, hogy a sikerrel futó művészeti oktatást (KET-Terminál, KET-Terminál Plusz, Dance Open) bővíteni fogják egy új oktatási csomaggal, amelynek célja a művészeti képzés széles körben való terjesztése. Ennek a célkitűzése nem korlátozódik csupán a tánc mint művészet népszerűsítésére, hanem új dimenziókat nyitva fókuszba emeli a mozgásnak a pszichére gyakorolt hatását, illetve annak a vizsgálatát is.
A sajtótájékoztatón Szögi Csaba, a KET igazgatója kiemelte a Shakespeare-mesék drámapedagógiai program fontosságát, amely a középiskolás korosztály számára készült. A program három részből épül fel: egy iskolai tanóra keretében felkészítő foglalkozáson vesznek részt a fiatalok, majd megtekintik az előadást, és végül a darab utáni feldolgozó foglalkozással zárul a program. Az igazgató beszélt a második KET Fesztről, amit 2014 áprilisára terveznek, a huszonöt napos fesztiválon olyan alkotókat, koreográfusokat és társulataikat hívják meg, akik az elmúlt években együtt dolgoztak a Táncszínházzal – többek között Duda Éva, Gergye Krisztián, Horváth Csaba és Hámor József.
Szögi Csaba (balra) és Kun Attila
Fotó: Tóth Tibor
A sajtótájékoztatón Szögi Csaba és Kun Attila mellett a társulatból három táncos is jelen volt: Hargitai Mariann a külföldi tapasztalatokról és a további fellépési lehetőségekről, Horváth Adrienn elismeréséről, a Fülöp Viktor ösztöndíjról és az ebben rejlő potenciálról beszélt. Mádi László a KET oktatási programjait mutatta be, elmondta, hogy ezek új kihívást jelentenek a társulatnak: a tánctanításon kívül a lelki felkészítést is magában foglalja a program, a pályájuk elején álló táncosokat felkészítik arra, milyen felmerülő nehézségek várhatják majd őket a későbbiekben. A KET nagy hangsúlyt fektet a tehetségkutatásra is, a tavaly ősszel elindított Ifjú Koreográfusok Fórumának elsődleges célja, hogy fiatal, tehetséges koreográfusoknak lehetőséget nyújtson egy egyhetes műhelymunkára a Bethlen Téri Színházban. A hét végén az elkészült munkából nyilvános bemutatót tartanak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!