Kun Attila a Közép-Európa Táncszínház új művészeti vezetője

A Közép-Európa Táncszínház idén ünnepli 25 éves fennállását, az évadra tervezett négy új bemutatón kívül egy oktatási csomag is elindul.

Csikós Kornélia
2013. 09. 04. 17:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kun Attila személyében új művészeti vezető veszi át Szögi Csaba munkáját a Közép-Európa Táncszínházban. A Magyar Táncművészeti Főiskolán végzett koreográfussal már dolgozott együtt a KET társulata: idén áprilisban a Horda című darabot állították színpadra a Nemzeti Táncszínházban. Kun Attila az évadnyitó sajtótájékoztatón kiemelte, hogy az elkövetkező 25 év az irány és a cél – a Táncszínház eddigi intenzív, dinamikus munkája folytatódik a vezetőváltás után is. Ennek kapcsán elmondta, hogy a sikerrel futó művészeti oktatást (KET-Terminál, KET-Terminál Plusz, Dance Open) bővíteni fogják egy új oktatási csomaggal, amelynek célja a művészeti képzés széles körben való terjesztése. Ennek a célkitűzése nem korlátozódik csupán a tánc mint művészet népszerűsítésére, hanem új dimenziókat nyitva fókuszba emeli a mozgásnak a pszichére gyakorolt hatását, illetve annak a vizsgálatát is.

A sajtótájékoztatón Szögi Csaba, a KET igazgatója kiemelte a Shakespeare-mesék drámapedagógiai program fontosságát, amely a középiskolás korosztály számára készült. A program három részből épül fel: egy iskolai tanóra keretében felkészítő foglalkozáson vesznek részt a fiatalok, majd megtekintik az előadást, és végül a darab utáni feldolgozó foglalkozással zárul a program. Az igazgató beszélt a második KET Fesztről, amit 2014 áprilisára terveznek, a huszonöt napos fesztiválon olyan alkotókat, koreográfusokat és társulataikat hívják meg, akik az elmúlt években együtt dolgoztak a Táncszínházzal – többek között Duda Éva, Gergye Krisztián, Horváth Csaba és Hámor József.

Szögi Csaba (balra) és Kun Attila

Fotó: Tóth Tibor

 

A sajtótájékoztatón Szögi Csaba és Kun Attila mellett a társulatból három táncos is jelen volt: Hargitai Mariann a külföldi tapasztalatokról és a további fellépési lehetőségekről, Horváth Adrienn elismeréséről, a Fülöp Viktor ösztöndíjról és az ebben rejlő potenciálról beszélt. Mádi László a KET oktatási programjait mutatta be, elmondta, hogy ezek új kihívást jelentenek a társulatnak: a tánctanításon kívül a lelki felkészítést is magában foglalja a program, a pályájuk elején álló táncosokat felkészítik arra, milyen felmerülő nehézségek várhatják majd őket a későbbiekben. A KET nagy hangsúlyt fektet a tehetségkutatásra is, a tavaly ősszel elindított Ifjú Koreográfusok Fórumának elsődleges célja, hogy fiatal, tehetséges koreográfusoknak lehetőséget nyújtson egy egyhetes műhelymunkára a Bethlen Téri Színházban. A hét végén az elkészült munkából nyilvános bemutatót tartanak.

 

A repertoárt idén négy új előadással színesíti a vezetőség: novemberben a Sissi Őszi Tánchét keretében Maday Tímea Kinga és Hámor József koreográfiáját, a Dűnét mutatják be a Bethlen Téri Színházban, decemberben Magács László rendezésében, Kun Attila koreográfiájával állítják színpadra a Diótörőt az Átriumban. 2014 márciusában a Peregrinusok premierje lesz, ami három, egyfelvonásos darab Kun Attila, Mészáros Máté és Zachár Lóránd közreműködésével, májusban pedig az Elzenélt tánc, eltáncolt zene című darabot mutatják be Fassang László orgonakíséretével a Művészetek Palotájában. Szögi Csaba elmondta, hogy a Táncszínház igazgatója marad, a továbbiakban is vezeti és menedzseli mind a társulatot, mind a Bethlen Téri Színházat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.