Luc Besson a Vérmesékkel tért vissza a rendezői székbe, s ezúttal nem bízott semmit a véletlenre: leszerződtette Robert De Nirót és Michelle Pfeiffert, akik tán már túl vannak pályafutásuk csúcsán, de azért bőven jól csengenek ahhoz, hogy odafigyeljünk egy-egy új filmjükre. A szerencsétlen magyar címadás mögött nem horrorfilm rejtőzik, hanem egy fekete komédia: a sztori szerint De Niro egykori maffiózó, aki felnyomja néhány maffiatársát. Ők rácsok mögé, De Niro és családja pedig a tanúvédelmi programba kerül. Franciaországi bújtatásuk fatális véget ér: kiderül, hogy nemcsak a család feje, de neje és gyerekei sem éppen szende szüzek. Nyomukban pedig vér és pusztítás marad. A családfő pedig leginkább egy kis nyugalomra vágyik. A Vérmesékben ismét De Niro komikusi és gengszterfilmjeinek önreflektív karakterét látjuk viszont, és Pfeiffer mellett örüljünk Tommy Lee Jones visszafogottságában is pompás figurájának, aki ügynökként képtelen mit tenni a rábízott, megzabolázhatatlan családdal.
Úgy negyven évvel ezelőtt Michelangelo Antonioni készített egy filmet Jack Nicholsonnal, amelyben egy fotóriporter a messzi Csádban egy váratlan ötlettől vezérelve eldobja saját személyazonosságát, és felveszi a szomszéd szobában éppen elhunyt tökidegen identitását. A Foglalkozása: riporter egyszerre volt lenyűgöző az Antonioni-életmű talajvesztett, sodródó középosztálybelis tematikájának fejezeteként, valamint az új identitásból fakadó amerikai rejtélytörténetként. Előbbinek a szerzői film korszakában, utóbbinak az új hollywoodi elvárások között volt létjogosultsága. Mindezt pedig azért érdemes felidézni, mert az Arthur Newman világával kapcsolatban csak az mondható el dicséretként, hogy a nemes elődöt idézi meg, és különösen az a kritika vele szemben, hogy egyetlen lehetséges elvárásnak sem képes megfelelni. Pedig a főszerepet napjaink legkurrensebb sztárjai játsszák, Colin Firth és Emily Blunt egyaránt olyan, az életüktől megcsömörlött, a múltjukat hátrahagyó kóbor lelkek, akik sorsszerű egymásra találása egyszerre kínálhatna jóféle utazós mozit, romantikus évődést vagy melodrámai keretet, de még egy bűnügyi fordulat is beleférne a sztoriba. Ehelyett az Arthur Newman főhősei jelenetről jelenetre vergődnek szánalmas életükben, amely drámainak van előadva, csak éppen a drámaiság nem jön át a vásznon.