– Bevallom, korábban nem hallottam a nevét a hazai könnyűzene szereplői között. Az interjú előtt hallgattam meg először a dalait – nagyon jók. Kezdjük egy tehetségkutatós kérdéssel: Hol volt maga idáig? Honnan került elő teljes fegyverzetben egy kiváló énekes-dalszerző?
– Nem tudom, milyen egy tehetségkutató, nem nézem őket, igazság szerint még tévém sincs. Ami engem illett, gyerekkorom óta szavaltam, táncoltam, színházaztam, énekeltem, tehát mindig színpad közelében mozogtam. Tinédzser koromban egy ideig úgy tűnt, mégis „normális” leszek. Az ELTE-re jelentkeztem társadalmi tanulmányok szakra. Nagyon jól éreztem magam a három év alatt, de közben ismét komolyan foglalkozni kezdem az énekkel, és a zenével. A diploma után úgy döntöttem, mégis a muzsika az igazán fontos számomra. Jelentkeztem egy londoni zenei főiskolára – fel is vettek, tavaly végeztem dalszerzés szakon.
– Sokan énekelnek, de kevesen írnak saját dalokat. Hogy dolgoztak a londoni iskolában?
– Két évig mindenki mindent tanult. Az énekórák mellett volt hangszerelés, zeneelmélet, -történetet is. Harmadévben szakosodtunk. Választhattunk a producer, film- és reklámzeneírás, hangszerelés, előadóművész szak között, illetve ami engem a legjobban érdekelt, a dalszerzés. Az utolsó évem erről szólt.
– Milyen módszerrel tanították a dalírást?
– Nagyon sok számot hallgattunk. Híreseket és kevésbé ismerteket, tanulmányoztunk olyan gigaslágereket, amelyek bonyolultabb zenei szerkezetük ellenére is rendkívül népszerűek lettek. Kielemeztük a szövegeket, a ritmikát, a harmónia meneteket, tehát az utolsó porcikájukig felboncoltuk ezeket a dalokat. Rengeteg játék volt, például a tanárom felírt egy oszlopban egymás alá néhányat a legkommerszebb dalszövegek részleteiből: I love you, I need you, és a többiek. Azt kérte, hogy írjuk mellé másképp, érdekesebben megfogalmazva ugyanezeket a gondolatokat. Rengeteg stílusgyakorlat jellegű vizsgám volt. Például feladat volt írnom egy rockszámot maximum két percben úgy, hogy egy gitár vagy egy zongora lehet csak a felvételen. Év végére nagy portfoliót kellett összeraknunk, minden szerzeményből felvételt kellett otthon készíteni, le kellet kottázni őket, és természetesen a dalszövegek sem hiányozhattak.