– Nyugodtan nevezhetjük szenzációsnak a Nyuszi és Őz fogadtatását. Miképp dolgozta fel a diplomafilmjével jött hirtelen sikert? Utoljára talán Ducki Tomek diplomafilmje vált ennyire sikeressé, amely szintén a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemről (MOME) került ki.
– Bevallom, nem méregetem másokhoz magamat és a Nyuszi és Őzt sem. Előzetesen azt reméltem, hogy a fiatalabb és az idősebb közönség is egyaránt jól fogadja majd a filmemet. Nagyon örülök, hogy végül a díjak és a visszajelzések is mind azt igazolják, hogy a filmem nem csak egy korosztálynak szól. Az annecy-i eredmény különösen jól esett. Az utóbbi években valóban az animációs filmek egyik legközkedveltebb versenyfesztiváljává vált a francia mustra, így a szereplés és főképp a gyerekzsűri díjazása nagy megtiszteltetés volt. A legnagyobb elismerés számomra azonban az, amikor egy fesztiválon valaki személyesen jön oda hozzám, és mond egy-két elismerő szót, vagy gratulál. Legutóbb Frankfurtban szerepeltem versenyben egy gyerekfilmfesztiválon a Nyuszi és Őzzel, ahol az animációs rövidfilm kategóriában nyertem fődíjat. A díj mellett a fesztiválon való részvételemet a makulátlan szervezés, az ott megismert rendezők és színészek tették igazán felejthetetlenné.
– Honnan jött az ötlet, hogy egy nyúl és egy őz barátságán keresztül, többféle technika alkalmazásával készítsen diplomafilmet?
– A két karaktert egy korábbi párkapcsolatom ihlette. A Nyusziról és Őzről készült rajzok még egymás személyiségének megismerése közben születtek. Amikor megkezdődött a diplomaévem, azon töprengtem, hogy mi lenne az a téma, amely egy egész éves munkát adhatna, akkor kanyarodtam vissza ezekhez az illusztrációkhoz. A többféle technika egyidejű alkalmazása már korábban is nagyon izgatott, de nem öncélúan, hanem úgy, hogy az egy adott történetet, dramaturgiát támasszon alá. Így jött az ötlet, hogy Nyuszi és Őz barátságának konfliktusát a két és három dimenzió közti különbséggel illusztráljam, és mivel nagyon szeretem a tradicionális, manuális technikákat, végül a báb, illetve rajzi animáció is a történet része lett. Ezen az úton kezdtem kibontani a sztorit, keresni a játékos kapcsolódásokat a szereplők és technikák között, hogy hogyan és mit lehet ezekkel az eszközökkel kifejezni. Tehát a forma és a tartalom nem létezett volna egymás nélkül, egyik a másikat inspirálta, erősítette.