Esőben is divatosan

Földi Petra esőkabát-kollekciója új értelmet ad a rossz időnek: Magyar Formatervezési Díjat kapott érte.

Son
2013. 11. 05. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Földi Petra 2009-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ruha szakán. Másodéves volt, amikor meg kellett terveznie élete első esőkabátját. – Nagy kihívás volt, hiszen egy olyan ruhadarabot kellett megalkotnom, amelyet a funkció, az anyagválasztás és a külső forma határoz meg, sőt technológiai szempontból is az egyik legbonyolultabb ruhadarabról van szó – meséli a tervező, akit végül annyira magával ragadott a feladat, hogy diplomamunkáját is ebből készítette. Ez még csak formakísérlet volt: Santiago Calatrava spanyol kortárs építész „héjas” épületei, vázrendszerei, gondolkodásmódja inspirálta a tervezőt. De nem kellett sok idő, és Petra megalapította saját márkáját, amelynél már a hordhatóság lett a fő szempont.

 

– Szerettem volna, ha az esőkabát sokkal illusztrisabb helyet foglalna el a ruhatárunkban. Itthon sokan úgy vélik, az esőkabátnak olcsónak, eldobhatónak kell lennie. Ruhadarabjaimmal ezeknek a sztereotípiáknak az ellenkezőjét szeretnem bebizonyítani. Az esőkabát lelke pont az anyag: magas minőségű, texturált, vízlepergető textilekkel dolgozom, vannak olyanok is, amelyeknek már 50 százaléka pamut. Hosszútávon viszont szeretném, ha egyre természetesebb anyagokból lehetne előállítani az esőkabátjaimat – vélekedik a tervező, aki szerint ezek az anyagok újabb szintre emelnék a márkát. – Nem olcsó anyagokról beszelünk, de úgy gondolom, ez a jövő. A márka kapacitását egyelőre még meghaladja, hogy minden anyag 100 százalékban természetes legyen, hiszen vízlepergetők. Bízom abban, hogy lesz, aki fantáziát és lehetőséget lát ebben, akár befektető formájában – tette hozzá.

 

A petrafoldi márka kisszériás dizájnerdarabokat kínál nőknek és férfiaknak egyaránt, a dizájn, a technológia és az anyaghasználat miatt azonban az itthoni mércével elég magas az áruk. A ruhák ezért elsősorban külföldre készülnek, de akadnak hazai vásárlók is. Petra a klasszikus kabátfazonok esőálló változatát tervezte meg: a kínálatban vannak viharkabátok, bőrdzsekik, blézerek és zakók, valamint sportosabb modellek is. De persze egyik kabátról sem hiányozhat a levehető simléderes kapucni.

– Az első kollekciómban a formákra koncentráltam, nem hagytam, hogy a színek domináljanak. A kabátjaim egyszerre visszafogottak és karakteresek, szépen idomulnak a hétköznapokhoz, de egy ünnepi alkalomra is bátran fel lehet őket venni. A kabátok a márka webshopjában és a Metropolitan Budapest butikjában érhetők el – hangsúlyozza Petra.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.