„Nincs még egy énekes, aki megközelítené azt, amit ez a szőke kansasi bombázó tud, a koloratúrát a madárcsicsergés békés tisztaságával és a szívmegállító szépség kifejezőképességével párosítva. Menj, hallgasd, és csodálkozz!” – írja a The Independent. És valóban, DiDonatóról szinte minden kritikus úgy vélekedik: szó szerint elvarázsolja a közönséget, s nem is nagyon lehet róla rossz értékelést olvasni. Pedig a megnyerően bájos szőke énekesnő az egyetemen csak azért kezdte képezni a hangját, hogy több ösztöndíjat kaphasson, aztán hamar operafőszerepekben találta magát. Igazi karrierje bő egy évtizede kezdődött, tavaly pedig Grammy-díjat nyert Diva Divo című lemezével, amely tulajdonképpen a holnap felhangzó Drámakirálynők műsorát tartalmazza.
DiDonatót imádja a közönség, s nemrég azt írták róla: nem lehet ésszerű indokot felsorakoztatni, hogy valaki miért ne szeretné. Rajongóival személyesen tartja a kapcsolatot interneten, fergeteges humorú mesterkurzusokat tart, ugyanakkor hús-vér ember, aki imád süteményezni, jógázni, fotózni, szereti a finom borokat és kick-boxol. Bátor nyilatkozataiban gyakran emeli fel a szavát a zeneoktatás fontossága és a közélet visszásságai ellen. Közvetlenségével és érdekesen összeállított műsoraival sokat tesz az opera műfajának népszerűsítéséért.
Drámakirálynők című műsora barokk hercegnőket sorakoztat fel, olyan kivételes nőalakokat, akik nemcsak királynők, hanem igazi, nagy volumenű tragikus hősnők, érzelmekkel, egyéniséggel, nagy hatással a hallgatóságra. „Az ember néha csak legyint: á, ezek őrültek. És igen: őrültek! Ezeknek a nőknek szükségük van a nagy térre, hogy ránk zúdítsák az érzelmeiket” – fogalmaz. DiDonato királynői között ott találjuk Kleopátrát, aki Händel ismert Giulio Cesare című operája mellett Johann Adolf Hasse Antonio e Cleopatrájából is megelevenedik. DiDonato Händel Alessandrójából, Nagy Sándorról készült operájából Perzsia hercegnőjét, Roxánát kelti életre, s megismerhetjük Monteverdi Poppea megkoronázása című operájának Ottavia császárnéjaként is – ez egyébként a legkorábbi, 1643-ban íródott mű lesz az est során. A barokk opera gyöngyszemei között olyan érdekességek és felfedezetlen művek is szerepelnek, mint például Giovanni Porta vagy Giuseppe Maria Orlandini szerzeményei. Az esten az Alan Curtis karmester által alapított, a barokk zene ismeretlen mesterműveit felkutató-előadó amszterdami zenekar, az Il Compresso Barocco kísér, amely nem véletlenül tartozik a műfaj élvonalába. DiDonato partnere a kontratenorként és karmesterként is sikeres hegedűművész, Dmitry Sinkovsky lesz, aki koncertmesterként is a zenekarban ül, és ő szólaltatja meg Vivaldi d-moll per Pisendel versenyművét is.