A két intézmény által aláírt együttműködés keretében közös ösztöndíjakat és szimpóziumokat szerveznek, a herendi porcelánnal kapcsolatos hallgatói diplomamunkák készülnek, a Mome féléves tervezési feladatába pedig herendi porcelánnal foglalkozó tervezési és kutatási feladatokat is beillesztenek.
„Ez a stratégiai partnerség a termékfejlesztés innovációját fogja segíteni” – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Simon Attila, a cég vezérigazgatója, aki emlékeztetett arra, hogy a manufaktúra mindig nyitott volt az új ötletekre.
Simon Attila elmondta, hogy a cég rendszeresen foglalkoztatja a legismertebb hazai és külföldi tervezőművészeket, évente nagyjából 300-400 termékkel bővül a manufaktúra ma 64 millió darabból álló termékválasztéka.
– A Herendi Porcelánmanufaktúra a dolgozók létszámát, az exportpiacok számát és a nyereséges működést tekintve a világ legnagyobb porcelánmanufaktúrájának mondható – emelte ki.
Kopek Gábor, a Mome rektora hangsúlyozta, hogy az egyetem törekvése, hogy tudatos alkotóegyéniségeket képezzen, akik alkalmasak a művészeti területükön adódó feladatok magas szintű megoldására.
Hozzátette, hogy az egyetem oktatási tevékenysége arra irányul, hogy a művészi tehetséggel bíró hallgatók képességeiket célirányosan használják.
November végén a Magyar Nemzeti Múzeummal kötött hosszú távú stratégiai együttműködési megállapodást a Herendi Porcelánmanufaktúra.
(Fotó: MTI/Nagy Lajos)
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!