Két felkészült svindler szedi az áldozatait mostanság a mozikban. Az egyikük a rutinos, dörzsölt vén róka Scorsese, aki megmutatta, hogy úgy lehet a nagyközönség látható legnagyobb örömére barokkosan túlhabzó, piszkosul szórakoztató és parttalan mozgóképes orgiát a vászonra kenni, hogy valójában – idézve az egyik amerikai kritikust – filmje olyan kétdimenziós emberekről szól, akikben igazán semmi különös nincs azon kívül, hogy elképesztően sokat drogoznak.
A másik dörzsölt direktort David O. Russellnak hívják, aki olyan emlékezetes filmek után, mint A harcos vagy a Napos oldal, ezúttal arra a trükkre vállalkozott, hogy látszólag egy szórakoztató szélhámosfilmet kínál, ám valójában a jó öreg társadalmi vígjáték (comedy of manners) zsánerét tálalja szórakoztató formában. Ami veszteség pedig így keletkezik mondjuk a cselekménybonyolítás terén – mert kétség kívül nem a csavaros sztori a legnagyobb erénye a filmnek, és kicsit lassan is pörög fel a cselekmény –, azt bőven visszahozza a komédia csúcsra járatása és az elrajzolt karakterek közötti konfliktusok bemutatása terén.
Mindeközben a legkülönfélébb érzelmi viszonyok sokrétűségéről is bőven van mondanivalója, és karikaturisztikus karaktereit is számos apró részlet segítségével rétegzi, és teszi egyre plasztikusabbá, ahogy a film halad előre.
A hetvenes évek végén járunk, a sztratoszférát súroló hajköltemények zseléfoltjain megcsillan a diszkógömbök fénye, a világ – persze nem nálunk – a talmiság és a könnyű élet reményével kecsegteti a hippiromantika után az újmaterialisták nemzedékét. Ebben a színes akváriumban picike, de életerős halként lubickol Irving Rosenfeld (Christian Bale), a felkészült sumák.