A Bajdázó fizikailag és szellemileg is a Börzsöny kies világából származik, zenei és dalszövegi ihletet merít a Dunától északra hullámzó hegységből és annak gyönyörű természeti tájaiból. A Bajdázó zenéje is hullámzás – nagyon lassú hullámzás, szinte csak mormogás, ami csak az arra nyitott fülű hallgatónak mutatja meg valódi mélységeit. Mile Zsigmond (ének, gitár, ritmushangszerek), Győrffy Ákos (basszusgitár, effekt, looper, kanna, kahon, ritmushangszerek, vokál) és Gugyella Zoltán (basszusgitár, looper) alkotóközössége pár éve rátapintott a „börzsönyizenére”, és – most már Kas Bencével (ütőhangszerek) kiegészülve – azóta se jön le róla.
Korábbi próbálkozások és kiadványok után a Bajdázó 2011 végén adta ki a Lekapcsolom a villanyt a fejemben című lemezét, ami sokunk számára revelációval hatott. A Bajdázó különböző obskúrus hatásokból táplálkozó, mégis egységes zenei és szövegvilágot alkotott meg ezen a lemezen. Az egyszerre magyar népzenei és modern elektronikus-ambient hatásokból építkező zene, az introvertált, merengő dalszövegek és a kifinomultan minimalista hangszerelés elvarázsoló eleggyé álltak össze. Mint amikor félálomban gondolkodunk az életünk nagy dolgairól. A Lekapcsolom a villanyt a fejemben önmagában egy mestermű volt, ami persze műfajából, stílusából adódóan nem számíthatott nagy áttörésre. Kicsiny, de lelkes rajongótábor így is összegyűlt a Bajdázó körül. A kérdés akkor és ma is az volt: a megtalált és tökéletesre csiszolt, önazonos Bajdázó-világgal mit lehet kezdeni második és harmadik alkalommal. Nyitni új hatások felé, vagy a meglévő világot barangolni be újra és újra? 2012 végi második lemezükön az utóbbi utat választották: az ismert Bajdázó-hangulat került elő, csak már egy fokkal bátrabb és erőteljesebb megszólalással, konkrétabb dalszövegekkel az Amerre fut című albumon.
2013 decemberében jelent meg a Bajdázó harmadik lemeze Örökös zene címmel. A zenekar harmadik albuma lényegesen gazdagabb, teltebb és organikusabb hangzású, mint az előző két lemez, főként annak köszönhetően, hogy az eddigi, főleg loopokból építkező ritmusvilágot „igazi” ütőhangszeres váltotta fel. Az Örökös zene – hasonlóan a korábbi lemezekhez – vokális és instrumentális darabokat egyaránt tartalmaz, a finoman csilingelő akusztikus gitár éppúgy része ennek a zenének, mint az egymásra épülő loopokból kibomló hangtájképek, a természetben felvett zajok vagy épp a ceglédi kanna.