A startup ötletalapú induló vállalkozást jelent, amelynek lehetősége van a gyors növekedésre. Amerikában legkevesebb harminc éve létezik ez a fogalom, Magyarországon az utóbbi időben kezdtek el megszaporodni a hasonló vállalkozások. Míg a kínai fiataloknak több mint 70, addig a magyaroknak csupán 3,7 százaléka mer saját vállalkozást indítani. Ennek a 3,7 százaléknak is csak kis százalékából lesz valóban sikeres vállalkozás. A Prezi, a LogMeIn és a Ustream voltak a zászlóshajók. Az alapítók között akad, aki nem ment el öltönyös rabszolgának, hanem kockáztatott, s van, aki jogászként vagy akár bölcsészként végzett.
Veiszer Alinda riportszerű kézikönyvében ennek a három cégnek a létrejöttét mutatja be. A magyar alapítók mesének a kezdetekről, arról, hogy mitől is lesz sikeres egy vállalkozás, mitől válik egy ötlet érdekessé a befektető számára, miképp lehet egy kicsi magyar cégnek tőkéhez jutni a tengerentúlon, vagy épp mitől dőlnek dugába el a hazai vállalkozások, a baklövésekről, a hibás marketinglépésekről is képet kaphat az olvasó.
A startup-kultúra alapfokú zsebkönyvének is tekinthető a Bridge generáció. A főszöveghez – sokszor zavaró módon – számos keretes írás társul, amely a legfőbb piaci szereplőkről, befektetőkről, kapcsolódó techcégekről ad rövid áttekintést, sőt a szakzsargont (business angel, seed-dinamizmus, dotkomlufi, lean szemlélet, no asshole policy) is megmagyarázza, de használatukkal így is nehéz megbarátkozni.
A „bridge generáció” kifejezés alatt vállalkozó szellemű, többnyelvű, többlaki fiatalokat kell érteni, akik hidat képeznek az analóg és a digitalizált világban élők, valamint a tengerentúli, működő üzleti kultúra és a hazai között. A Ustream élő netes műsorsugárzóként funkcionál, a világ minden részéről közvetíthet ezen a csatornán keresztül. A formabontó prezentáció- és ötletmegosztót, a Prezit ma már harmincmillióan használják. A legrégebbi magyar startup, a LogMeIn egy évtizede kínál olyan programokat, amelyek különböző megoldásokat kínálnak digitális dokumentumaink elérésére.