A levegőben akciózó Liam Neeson és az artfilmek

A hét mozibemutatói között három artfilmet, valamint a repülőn akciózó Liam Neesont találhatjuk.

kgy
2014. 02. 27. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Apáim története

Sarah Polley-t előbb kedves gyerekszínészként, majd tehetséges felnőttszínészként kedveltünk meg, aki alkalmi mainstream elcsábulását leszámítva (Holtak hajnala) mindig is a függetlenfilm lelkes és elkötelezett képviselője volt. És ha úgy hozta az élet, elcsábult a kamera túlsó felére. Játékfilmes rendezései után most dokumentumfilmet készített, méghozzá saját családja szövevényes életéről. Korábban díjesélyesnek gondolták, ám végül az Oscar-jelölésről is lemaradt ez a kicsit belügynek nevezhető doku. Kritikánk a filmről itt olvasható.

Csajkeverők

Csajozni nem könnyű, a szinglilét nem könnyű, a szerelem mindenkit megtalál. Ismert és népszerű tematikák körül szerveződik a Csajkeverők, amelynek fiútársasága egymás után találja meg a szerelmet és életük új kihívásait. Ám addig a haverok még sokat buliznak, a pasiszabályok szerint élnek, s ez majd annál nagyobb nehézségként tornyosul felettük, amikor a társaság állóvizét a hölgy(ek) jelenlét(e) zavarja meg. A három pali kalandjait és románcát kis költségvetésből készítették, ami már Amerikában megtérült, így európai körútja afféle jutalomjátéknak tekinthető. Az elsőfilmes Tom Gormican vígjátékában a műfajlibling Zac Efron a főszereplő (Megint 17, Szerencsecsillag, High School Musical 3: Végzősök).

Gyermekeink

Még két éve Cannes-ban mutatták be az Un Certain Regard szekcióban Joachim Lafosse belga–francia koprodukcióját, a Gyermekeinket, amely Émilie Dequenne számára legjobb színésznő díjat hozott, s a művésznőt utóbb elismerék Palm Springsben is, valamint jelölték Európa Filmdíjra is. A Gyermekeink ugyanakkor egy nagyon nehéz filmélmény azok számára, akik vállalják drámaiságát. Egy fiatal szerelmespár életének elindulása, gyermekeik születése jelenti kezdetben az örömöt és optimizmust, ám a házasságot hamarosan megmérgezik a hétköznapok, valamint a marokkói bevándorló férj mostohaapja. Spoilerkedés nélkül fontos hangsúlyozni, hogy itt nem várható happy end, s egy igen megosztó és nyomasztó végkifejletbe torkollik a családi dráma. A Gyermekeinkben Dequenne mellett Tahar Rahim, valamint a mostohaapát játszó Niels Arestrup is kiemelkedőt alakít.

Non-stop

Amióta 2008-ban az Elrabolvával Liam Neeson némiképp váratlanul és ötvenes évei derekára a legújabb kori akcióhőssé lépett elő, a brit színész egymás után kapja a macsó szerepeket. És ami ennél is meglepőbb, az egyébként színészi képességeit is bizonyító és a Schindler listájával Oscar-jelölésig is jutó színész állja a sarat, és még a farkasokkal vívott magányos harca is egészen kiválóra sikeredett (Fehér pokol). A közönség pedig hálás, hogy a klasszikus akciófilm zsánert valaki továbbviszi napjaink nézői elvárásai mellett. Miközben Neeson az Elrabolva immár harmadik részére készül, becsúszott a Non-stop, egy izgalmas thriller egy repülőn. A Tűzparancs és Az 57-es utas után készült tehát ismét egy jó, levegőben játszódó thriller, amelyben egy légi marsall titokzatos SMS-ben értesül arról, hogy egy ismeretlen egymás után kezdi likvidálni az utasokat, ha nem jut jelentős váltságdíjhoz. Persze, hogy senki nem hisz Neesonnak, és így magára maradva kell megtalálnia a New York–London repülőjáraton a gyilkost és megmenteni az utasokat – 10 ezer méter magasságban. Csak és kizárólag jó sülhet ki a helyzetből!

Prince Avalanche – Texas hercege

Tavaly Berlinben a versenyprogramban szerepelt David Gordon Green amerikai függetlenfilmje, amely némi meglepetésre a legjobb rendezés Ezüstmedve díját is megnyerte. A rendező – aki azóta többek között a Joe-val Velencében is versenyzett, most pedig Al Pacino főszereplésével a Manglehorn utómunkálatait végzi – a nyolcvanas évekbe helyezte történetét, amelyben két férfi burkolatfestőként húzza a csíkot elhagyott utakon. Magányukban és összezártságukban a legkülönbözőbb témákról beszélgetnek, a magánnyal és a természettel viaskodnak és magukba is néznek. A Prince Avalanche – Texas hercege ugyan kamaratörténet, de két főszereplője, Paul Rudd és Emile Hirsch szemmel láthatóan élvezi a kihívást, s néhány emlékezetes momentummal ajándékozza meg az amerikai függetlenfilmek szerelmeseit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.