„Édes” nők csokoládéruhában

Brüsszelben péntek este nyílt meg éljenző és tolongó tömeg előtt a Salon du Chocolat, a Csokoládészalon.

Lovas István (Brüsszel)
2014. 02. 10. 16:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasárnapig tartó rendezvény legnagyobb érdeklődéssel kísért fénypontja a teljesen csokoládéból készült ruhaköltemények bemutatója volt. A rombuszalakú, hártyavékony csokoládélemezkékből összeállított felsőtől a csokoládékalapig, sőt a manökenek hátán viselt csokoládétegezből az ég felé mutató tucatnyi csokoládényílig volt minden. Bemutatták mindazt, amit a csokoládégyártás mellé a divattervezést is programjukba vett neves cégek szem- és ízlelőbimbó-kápráztatásra készítettek.

Jó néhány nagy nevű csokoládégyártó cég tandemben vett részt egy-egy nevesebb, a csokoládéművészetek területén már nagyot alkotó külföldi csokoládégyártó művésszel. A Leonidas is így szerepelt, amely a Godiva, a Neuhaus, valamint a náluk kisebb, de a kézművességre nagyobb súlyt fektető Marcolini mellett az egyik élvonalbeli belga csokoládégyártó, ők Jean-Luc Decluzeau-val társultak. Utóbbi monumentális csokoládészobrairól lett híres, többek között a 2012-ben Párizsban kiállított mexikói azték Quetzalcoatl „Csokoládéisten” szobrával.

A Fairtrade Max Havelaar cég promóciójában pedig azt hirdette, mennyire a tisztességes kereskedelem híve, és nem a szegény termelők kizsákmányolója, miközben szigorú minőségellenőrzési rendszert működtet a csokoládé készítésének teljes folyamatában, kezdve a kakaóbab leszedésétől egészen a késztermékek tárolásáig. A világszintű csokoládégyártásban nem annyira járatosak pedig megtanulhatták azt is, mi a különbség a három alapfajta csokoládébab, a Criollo, a Forastero és a Trinitario között, és hogy az első miért a legritkább és a legdrágább, akár a kávék frontján a jamaikai Kék-hegységből származó kávébab.

A standokat egyáltalában nem csak a nagy cégek uralták, hanem igen sok kis kézműves társaság is felvonultatta csokoládéit. Ők nemcsak nevük megismertetéséért jöttek el, hanem azért is, mert a látogatóktól komoly rendelési tételeket reméltek, amíg a nagy nevek inkább imázsuk ápolása miatt vettek részt a nagy gálán.

Noha a belgák a világ élvonalába tartozó csokoládégyártók, a fogyasztásban csak másodikak a svájciak mögött: előbbiek 9 kiló csokoládét esznek évente, utóbbiak messze többet, 12 kilót. A franciák a maguk 7 kilójával már közelítenek a világ csokoládéfogyasztó országainak középmezőnyéhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.