A 40 millió dollárból (kilencmilliárd forintból) egy kínai stúdió produkciójában forgatott kétrészes játékfilm az 1949-es forradalom korát idézi meg: a szerelmi történetben három pár menekül Kínából Tajvanra egy gőzhajó fedélzetén. A teherhajóval ütköző gőzös azonban elsüllyed, a katasztrófa mintegy ezer halálos áldozatot követel.
„Régen meg akartam csinálni ezt a filmet, mert az emberek azt hiszik rólam, hogy akciófilmes vagyok, és nem sejtik, hogy romantikus szerelmi történeteket is tudok készíteni” – nyilatkozta a daganatos betegségből felépült rendező a The Hollywood Reporternek. „A modern kori történelem egy viharos időszakáról akartam forgatni, hogy megmutassam, hogyan kerekedik felül a szerelem minden nehézségen” – fűzte hozzá Woo. A film előkészítése 2009-ben elkezdődött, ám a forgatókönyv engedélyeztetése alaposan elnyúlt, ami nem meglepő, hiszen a forradalom korszaka különösen érzékeny politikai téma Kínában.
Az Ál/Arc, a Mission Impossible 2. és a Vörös szikla című háborús dráma rendezője arról is mesélt a hollywoodi lapnak, hogy a produkció elsősorban a sorsról szól, arról, hogy az életben sok olyan dolog történik, amit nem tudunk irányítani. „A legjobb terveket kovácsolhatja az ember, de ami történik, az végül is nem rajta múlik” – fogalmazott. A film ugyanakkor azt is megmutatja, hogyan hozza ki az emberekből a szenvedés a legjobbat vagy a legrosszabbat – tette hozzá.
Betegsége után Woo teljes gőzzel vetette bele magát a munkába: már dolgozik a Kínában harcoló második világháborús amerikai pilótákról szóló, Flying Tigers című kínai-holland koprodukción, és két új feldolgozást is forgat, egyiket A szamuráj című, 1967-es, Alain Delonnal készült francia film, a másikat Szuzuki Szeidzsun Az ifjú szörnyeteg című, 1963-as jakuzafilmje nyomán.
(Fotó: Europress/AFP)