Mivel a volt náci háborús bűnösök – szemben a finn Iron Sky című filmes buggyant, agyament ötletével – nem a Hold sötétebbik oldalán húzták meg magukat, hanem a világ különböző pontjain, mindenekelőtt – valószínűleg ebben a rezsikímélő klíma mellett a helyi német kisebbségek jelentős száma is szerepet játszhatott – Latin-Amerikában, könnyen előfordulhatott, hogy az átlagember is összefusson velük a leghétköznapibb helyzetekben. És persze naivitás lenne azt hinni, hogy az óhazától távol élő német közösséget érintetlenül hagyta volna a nemzetszocializmus eszmeisége.
Lucía Puenzo filmjét megnézve az ember némi megkönnyebbüléssel gondol az internetes keresés áldásaira, hiszen a filmbéli Enzo családja effajta kényelem híján szinte a filmidő legvégéig nem lehet biztos abban, hogy ki is a megnyerő külsejű német úriember, aki oly feltűnő érdeklődést árul el a család egészsége iránt – igaz, őt elsősorban a német–spanyol família kínálta genetikai koktél hozza izgalomba. Különösen a legidősebb gyerek, a növekedési problémákkal küzdő Lilith kelti fel a titokzatos idegen érdeklődését, aki először a család útitársául szegődik, majd a frissen megnyitott családi szálló első vendége lesz, ám hamarosan a születendő ikrekkel kapcsolatban is hasonló odafigyelést árul el.
Mivel Mengele alakja és bujkálásának szomorú tanulságai (Eichmann-nal ellentétben nem sikerült elkapni és felelősségre vonni) több irodalmi szöveget és filmet ihlettek, a néző jó eséllyel már a film elején sejti azt, amire legkorábban a német kisebbségi iskolában fotósként dolgozó női Moszad-ügynök jön rá a vásznon: az egyik leggyűlöltebb háborús bűnös érkezett a festői környékre. Hogy a vonzó és az egyik tanártársával visszafogottan flörtölő nő nem veri rögtön nagydobra a felháborító tényt, annak elég praktikus oka van: a már sokat emlegetett német közösség egy része tud erről a tényről, és nagy örömmel veszi tudomásul, és feltehetőleg a többségnek sem lenne komolyabb kifogása a világ szemében gyűlölt és megvetett vendég személyével szemben.