– Mit jelent önnek ez a kiállítás, és hogyan vélekedik általában a kortárs művészet és a múzeumok kapcsolatáról?
– Nagyon boldog vagyok, hogy létrejött ez a tárlat, hogy úgy mondjam, egy kicsit fű alatt. Természetesen tudtam a budapesti Ludwig Múzeumról, s az, hogy milyenek is az itteni lehetőségek, már csak azért is érdekelt, mert különösen közel áll a szívemhez az Irene és Ernst Ludwig alapítvány, amelynek több múzeumában kiállítottam már. 1978-ban Aachenben, majd néhány év múlva Kölnben csináltam egy nagy installációt, a Bombay, Bombay-t, később pedig a bécsi Ludwigban is kiállítottam. 1991-ben volt ez, amikor éppen Hegyi Lóránd volt az ottani igazgató. Ami most történik Budapesten, majd utána Koblenzben, tulajdonképpen életem múzeumi vonalának a kiteljesítése, hiszen sok kiállítást rendeztem ugyan különböző galériákban is, de a legfontosabbak mégis a múzeumi tárlatok, eddig százharminc múzeumban állítottam ki. Elmondok egy epizódot. Amikor tizennyolc éves voltam és a velencei akadémiára jártam, gyakran mentem be a Peggy Guggenheim Múzeumba és biztos voltam benne, hogy egyszer majd a New York-i Guggenheim Múzeumban is lesz egyéni kiállításom. Így is történt és a munkám nagyon fontos része volt ez. Sosem akartam gazdag vagy híres lenni, a világ nagy múzeumaiban akartam kiállítani. És amikor azt javasolták, hogy tegyek egy kis kitérőt ide is, örömmel vállaltam ezt a terheket jelentő de fontos kiállítást, hiszen mindig is vágyam volt, hogy valami többet hozzak létre, mint egy „normális” kiállítást.
– Miben áll a budapesti kiállítás, a Liquid Labyrinth által nyújtott többlet?
– A Liquid Labyrinth egy olyan közeget jelent, amelyben minden folyamatosan áramlik, ami az én utóbbi harminc évemre is jellemző, az elmúlt évek installációira, amelyek közül néhányat bemutatok és amelyekben szintén voltak labirintusok, amelyek itt egymást folytatva jelennek meg. Ahogyan megnyitójában Balog miniszter úr is mondta, ellentmondásos dolognak tűnik a cím, hiszen két olyan dolog szerepel benne, amelyeket nem tudunk megragadni, de ma valóban labirintusban, mégpedig a képek labirintusában élünk. Hogy megtaláljuk-e a helyes utat, az attól függ, hogy hogyan választjuk meg a pozícióinkat. Ma minden mozog a világban, nincsenek sorompók, választóvonalak az egyes területek között, minden összecsúszik. Vita tárgya minden érték, a klasszikus művészet értékei is. De nekünk túl kell élnünk a képlabirintus korszakát.