− Míg a jórészt nyugdíjas korba érkezett zenész korosztályt tőlünk nyugatabbra vagy az óceánon túl kellő megbecsülés és tisztelet övezi, fellépési lehetőségeik nálunk meglehetősen beszűkültek. Magyar sajátosság ez?
− A „nagy generáció” akkori és mai sztárjai manapság is tudnak dolgozni, gondolok itt Zoránra vagy a tavaly kerek évfordulóját ünneplő Skorpióra. Egy részük a divattrend változása, valamint a közönség létszámának és a fellépti díjak megcsappanása következtében csak ritkán hajlandó közönség elé lépni. Ha mégis, kizárólag akkor teszi, ha megfelelő szponzorációs háttér áll rendelkezésére. Egyik probléma, hogy rangon alulinak tartják a kis bulikat, nagy koncerteket viszont egyre nehezebb csinálni. Ők máig a régi idők, a hőskor bűvöletében élnek, s nem képesek szembenézni azzal, hogy megváltozott a világ. A másik problémát a média egysíkúsága jelenti. Mintha a szakemberek elfeledkeztek volna az egykori sztárokról, azokról a muzsikusokról, akik a műfaj úttörőinek számítanak. Mára elfogyott a médiafelület, ahol ezek a zenészek megjelenhetnek, a fiatalabb korosztályból sokan nem is ismernek bennünket. Hiszen a kereskedelmi televíziók a saját felfedezettjeikkel vannak elfoglalva, a rádiók pedig csak fiataloknak szóló muzsikát propagálják. Egyedül a közszolgálati televízió sugárzott a retrófelvételek közül néhányat.
Amerikában ez másképp van. Tematikus adások keretein belül, különböző sztárok tolmácsolásában jelenik meg az adott műfaj, mindenki kedvére válogathat közülük. Erre nálunk is lenne igény.
− A kereskedelmi televíziók különböző tehetségkutató vetélkedői futószalagon szállítják a fiatal sztárokat, akik előtt – nem utolsó sorban a médiatámogatás következtében − szélesre tárulnak a lehetőségek kapui. Ez sem lehet jótékony hatással az amúgy is szűkülő piacra
− Ezek a műsorok az üzletről szólnak. Az ifjúságnak szüksége van bemutatkozási lehetőségre, ám nem ilyen özönvízszerű mennyiségben. Az ott debütáló fiatalok, akik között persze vannak rátermettek, sztároknak gondolják magukat, pedig nem azok. Vannak kiugró tehetségek, akik fennmaradnak, a többi eltűnik. Ennek is megvan az oka: nem a saját zenéjüket játsszák, így nincs egyéniségük. Visszanyúlva a rock történelmébe kiderül, már a műfaj kezdetekor is csak azok tudtak érvényesülni, akik saját dalokat írtak. Ennek hiányában a mai fiatalok mindössze interpretátorok maradnak, akiket talán egy évig foglalkoztatnak, majd félredobnak. Ettől aztán lelkileg megroppannak.
Rengeteg a tehetséges fiatal, hangszeres zenész, aki sohasem kerülhet be e műsorok valamelyikébe, mert nem énekes. Számukra az érvényesülés útja, hogy kísérőzenésznek szegődnek, ám ehhez – érthető okokból – nem sok kedvük van. Ráadásul le is nézik őket. Így aztán a produkció nem lesz tökéletes. Mindennek ellenére bízom benne, hogy előbb utóbb változás lesz ebben a „műfajban”.