Menő tudásakadémia a város szívében

A kelet-közép-európai régióban elsőként a Józsefvárosban épített tudásbázist és oktatóközpontot a Google.

Son
2014. 03. 04. 15:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Középső-Józsefvárosban, a Nagytemplom utcában 1872-ben Lohr János tervei alapján építették fel Táncsics Mihály házát, amelyet a politikus eredetileg művészeti neveldének szánt, de a hely inkább arról lett híres, hogy a reformkor egyik vezéregyénisége itt bujkált a titkosrendőrség elől. Majd másfél évszázaddal  később megvalósult az egykori művészeti nevelde kortárs változata.

A környék keményen megsínylette a háborúkat, a forradalmat, az ezredforduló környékén sikerült csak elindítani a negyed rehabilitációját. A Leonardo utca–Tömő utca–Nagytemplom utcai terület ugyan a Corvin–Szigony projekt része volt, a Corvin Rt. a helyi önkormányzattal kötött szerződés értelmében ide is lakóházakat húzott volna fel. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal azonban 2005-ben levédette a Tömő és Nagytemplom utca sarkán, a Táncsics-ház mellett álló, 1830-ban épült földszintes épületet.

A Corvin sétány megmaradó épületegyüttesek megmentéséért jött létre 2007-ben a Grund projekt. Felépült egy játszótér, egy szórakozóhely, majd a hostel is, miközben több külső tényező miatt nem tudtak a tervek szerint haladni, de ahogy a projekt megálmodója, Mann Dániel megfogalmazta: ez az egész egy „folyamatművészet”, itt mindig épül és változik valami. A Tömő utca és a Leonardo utca sarkán álló 1904-es házhoz Mann Dánielnek  személyes kötődése is van: azok között a falak között nőtt fel, ahol most a Google talált új otthonra.

A világ egyik legmenőbb munkahelye is épp ezt az innovatív, kulturális epicentrumot szúrta ki magának arra a célra, hogy a kelet-közép-európai régióban elsőként itt építse fel tudásbázisát és oktatóközpontját, a Google Groundot, amely a digitális versenyképesség fejlesztésében nyújt segítséget diákoknak, start-upoknak, vállalkozásoknak. Egy év alatt mintegy150 ingyenes képzést fognak tartani, ezeken összesen közel 3000-en vehetnek részt.

– Alapvetően egy lokális kezdeményezésről van szó. Az a koncepció, az a szellemiség, amely itt a Grundon megvalósult, jól passzol a Google alapelveihez, elképzeléseihez, mind a játékossága, mind a kultúra tisztelete és a szervezeti kultúra tekintetében. A Mann Dánielék által létrehozott történet jó táptalaja a tehetséggondozásnak. Szimbiózisban létezünk ugyan, de szervezetileg és gazdaságilag elkülönülünk egymástól – mondja Szelei Szabolcs, a Google magyarországi marketingvezetője.

A Google a kezdetek óta hisz abban, hogy a digitális piac fejlődéséhez elengedhetetlen az oktatás támogatása. A Ground megalapítása előtt is már évi 30-40 képzést tartottak Magyarországon az együttműködő partnereiknek, tavaly szeptemberben pedig elindították az egyetemistáknak szóló gyakornoki programot. A diákok kéthetes elméleti oktatás után online szakértő cégeknél tölthettek el szakmai gyakorlatot, kilencen sikeresen el is tudtak helyezkedni, annak ellenére, hogy a cégek alapvetően nem is tervezték a munkaerő-bővítést. A Google Ground gyakornoki programján belül most szeptemberben már a harmadik évfolyamot hirdeti meg.

A Google Ground több szinten futó tanfolyamokat kínál, legtöbbjük meghívásos, de nyílt, bárki által látogatható órákat is meghirdetnek majd. A képzéseken a hatékony online kommunikációs stratégiákat lehet elsajátítani: az ide érkezők képet kapnak arról, hogyan lehet az interneten a problémájukra megoldást kereső ügyfeleket elérni, hogyan lehet számukra sikeresen értékesíteni az adott terméket, illetve hogyan lehet folyamatosan mérni az adott termék iránti igényeket, azok változásait.

Szelei elárulja, hogy a McKinsey & Co. kutatása alapján az internet csak Magyarországon a GDP nettó 3,9 százalékához járult hozzá, ez a magyar húsipar kétszerese. Számtalan magyar kis- és közepes vállalkozás – vagy akár konkrét iparág – köszönheti sikerességét többek közt annak, hogy az interneten keres és talál magának vevőket. Csak a Google keresőben, Európában évente átlagosan több mint egymilliószor keresnek célzottan magyar fogászati kezeléseket külföldiek az interneten, de a marketingvezető példaként említi a Csodasövény nevű gyorsan növő sövényeket forgalmazó céget, amely 2011-es indulása óta az interneten keresztül mára már annyi sövényt adott el, hogy azzal egész Magyarországot be lehetne keríteni.

A programokat jórészt magyar résztvevőknek szervezik, de nemzetközi előadásokat is terveznek, májusban például konferenciával egybekötött ügynökségi napot rendeznek 14 ország online szakértőinek részvételével. A Groundon egy videostúdiót is berendeztek: itt a cég partnerei elsajátíthatják a minőségi videotartalmak előállításának legfontosabb metódusait.

Az enteriőr épp annyira ütős, mint azt a cégtől már megszokhattuk: van itt Rubik-kocka-asztal, a feszültség levezetésére legófal, plafonig érő könyvespolcsor titkos ajtóval, a falakról pedig a legváratlanabb helyeken köszön vissza az Android robotfigura. A magyar sikerekre pedig emlékeztetnek az előadó falán logó animációk, amelyek sorra veszik azokat a magyar találmányokat, amelyek előbbre vitték a világot.

Nem véletlenül. A start-upoknak ugyanis külön programot dolgoztak ki, ezt a Mann Dániel vezette Leonardo41 Alapítvánnyal közösen indítják majd el áprilisban.

– Mi az embert tesszük a középpontba, nem az ötletet. Nem már megvalósult, létező ötleteket és csapatokat várunk, hanem egyéneket. A személyiséget és a szakmai tudást mérlegelve állítják össze a képzésekben részt vevőket. Lényegében végig fogjuk a kezüket, mentorok segítik a munkájukat –  mondta el a Google Groundon induló start-up képzésről Szelei, aki szerint a Google is érzékeli, hogy Magyarországon felfutóban vannak a start-upok, hosszú távon pedig a Google-nak is érdeke, hogy minél több magyar start-up legyen globális viszonylatban is sikeres. – Minden, amit itt létrehoztunk, ezt szolgálja – hangsúlyozta a Google magyarországi marketingvezetője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.