A beavatott (16)
Az Éhezők viadalára meglehetősen sokban emlékeztető A beavatott Veronica Roth bestsellerének filmadaptációja. A tiniknek szóló legújabb disztópia egy olyan jövőről szól, ahol öt kategóriába sorolják az embereket. Aki pedig nem sorolható be a Bátrakhoz, az Őszintékhez, az Önfeláldozókhoz, a Barátságosakhoz, vagy a Műveltekhez, megy a páriaként számon tartott és baljósan hangzó Elfajzottak közé. Ide kerül filmünk főhőse, és ez a leglázadóbb, legveszélyeztetettebb közösség fog a leglátványosabban az életéért küzdeni. Ha sikeres lesz, A beavatott kövertheti az Éhezők viadala által kitaposott ösvényt, és gyorsan többrészes franchise-zá terebélyesedhet. A csúcshatás és A mágus rendezőjének, Neil Burgernek a filmjében olyan sztárok is szerepelnek a tinik mellett, mint az Oscar-díjas Kate Winslet.
Vannak filmesek, akik vállaltan különcként határozzák meg magukat, s ha törik, ha szakad, nem engednek különutasságukból. A kilencvenes évek végén az Okostojással ismertté váló Wes Anderson ilyen filmes, aki kezdetben leginkább az elidegenítés technikáival forgatott ki szokványos alaphelyzeteket, s tett normává bizarr megoldásokat történeteiben. A Grand Budapest Hotel messze Anderson eddigi legkönnyedebb, és legszélesebb közönségnek szóló alkotása, és egyben a legegyenetlenebb is. Ennek legfőbb oka, hogy a népes Anderson-fészekaljból majd’ mindenkit meghívott a rendező, s Ralph Fiennes főszerepe mellett a sztároknak csak percek jutnak: egyszerűen fizikailag képtelenség ennyi embert hatékonyan és véges időkeretben megmozgatni. A Grand Budapest Hotel így óhatatlanul epizodikus filmmé vált, amelyet lazán kötnek össze a hotelt vezető főportás két világháború közötti esetlen kalandjai. Az ő és szárnysegédjének, egy küldöncnek a vesszőfutása sztártól-sztárig tart, s a nagy rohanásban túl kevés meghökkentésre jut energiájukból. A bonyodalmakat egy vénasszony végrendelete és egy festménylopás okozza.
Pofázunk és végünk (16)
Amerikában váratlanul nagy sikert aratott a Pofázunk és végünk, amely hollywoodi léptékkel csekély költségvetése ellenére kényelmesen 100 millió dollár feletti bevételt ért el, és három hétig vezette a bevételi listákat. Kérdés, hogy az elsősorban az amerikai közönség ízlésére hangszerelt alkotást miképp fogadja a hazai közönség. Ice Cube viszi a prímet ebben az afroamerikai akció-komédiában, amelyben egy biztonsági őr rendőr szeretne lenni, és amikor ez elérhető közelségbe kerül még be is házasodna egy rendőrcsaládba. A harsányságban nem szűkölködő Pofázunk és végünkben az ellentétes személyiségű férfiak a buddy mozik hangulatában és sematizmusa alapján fogják egymás kiegészíteni.
Viharsarok (16)