– Azoknak az olvasóknak a számára, akik még nem hallottak volna a pécsi Apolló Kulturális Egyesületről, pár mondatban összefoglalnátok az egyesület történetét?
Komlóczi Zoltán: – Az egyesület 2001-ben alakult, egy egyetemista színjátszó körből. A régiek közül már csak Tóth Zoltán az egyesület tagja.
Tóth Zoltán: – Elmondható, hogy nagyrészt mindenki színházzal foglalkozik még most is az alapítók közül. Például Boglári Tamás most a Bóbita Bábszínházban színész, Angyal Márti pedig a Budapesti Operettszínház színpadmestere és rendezője. Illetve Horváth Krisztina, aki a JESZ-ben (Janus Egyetemi Színház) játszik és pécsi színházi előadásokban is szerepel, vagy itt van még Benedek Gyuri, aki Pesten a Nyitott Kör színházban dolgozik. Nagyon sokan voltunk, csak szétszéledtünk. Van olyan, aki most Franciaországban él, és ott is a színház a kenyéradója.
Ahogy jött a diákszínjátszás, úgy jöttek új emberek is. Azt lehet mondani, hogy 2007 óta stabil a gárda, ugyanaz a csapat.
– Kikből áll a jelenlegi társulat?
T. Z.: – Ha a színházi társulatot nézzük, akkor van egy keménymag, ami gyakorlatilag ötfős „srác” banda (Bagossy László, Komlóczi Zoltán, Tölgyfa Gergely, Szalai Ádám és jómagam), hozzájuk jönnek még az egyetemisták, nagyrészt lányok: Cseri Hanna, Nagy Emese, Laboda Georgina, Fekete Magda, Gábor Zsófia, valamint Fenyvesi Mihály és Gárdos Martin. Így vagyunk körülbelül most, ami a színházi ágat jelenti. És nyilván emellett még itt van a stáb: Papp Zsuzsa, a menedzserünk, és a titkárunk, Weibl Anita. A technikai segítőnk pedig Buchert Bálint.
– Fel tudnátok idézni néhányat az általatok elért múltbéli sikerekből?
T. Z.: – Persze. 2007-ig, amíg a régi csapat volt, addig főként a sikereket abban lehetett mérni – mivel akkor még nem jártunk fesztiválokra –, hogy megcsináltuk Petőfitől a Helység kalapácsát, és megvettek belőle valamivel több mint 30 előadást. Vagy azt, hogy amikor még egyetemisták voltunk, az Egyetemi Önkormányzat támogatott minket – még ha nem is hasonló összeggel, de –, hasonló módon, mint a JESZ-t. 2007-től pedig jöttek a fesztiválsikerek. El lehet mondani, hogy a diákszínjátszásban nincs olyan fesztivál, ahonnét ne hoztunk volna el fődíjat, akár országos vagy nemzetközi rendezvényről van szó.