− Cserháti Istvánt a szakma és a közönség egyaránt a rock legendás alakjává emelte. Mi különböztette meg őt a többi muzsikustól, kollégáitól?
− Cserháti Csongor: Édesapám mindig is hivatásnak tekintette a zenét. „A zene mindenekfelett” – ezt választotta jelmondatul, és eszerint élt, gondolkodott, alkotott. Nagy súlyt fektetett az igényességre, mindig arra törekedett, hogy a többiekkel szemben valami pluszt vigyen az általa létrehozott alkotásba. Sohasem tudott kiegyezni a mai giccskultúrával.
− Szabó Krisztián: Cserháti Pityi a magyar rockzene meghatározó billentyűseként akkor is Hammond orgonával dolgozott, amikor idehaza ez nem volt „divatban”. Játéka másokéval összetéveszthetetlen, ízes és figyelemre méltó volt. Számomra a nyugati zenészideált testesítette meg, aki a megváltozott trendeket elfogadva és hozzájuk alkalmazkodva – elveihez ragaszkodva – nem a hőskort sírja vissza, hanem mindig újabb és újabb dolgokat alkot. Minden megfelelési kényszer, görcsös kapaszkodás alapozhatta meg egzisztenciálisan az új P. Boxot. Debreceni lakosként abszolút megközelíthető, mindenféle sztárallűrtől, irigységtől mentes, közvetlen embert ismertem meg benne.
− Koroknai Árpád: Szerencsére nagyon jó szervezőképességgel rendelkezett, szemben legtöbb kollégájával, akik csupán saját művészetükkel voltak elfoglalva. A P. Mobilban Schuster Lóri mellett nyilvánvalóan sokat tanult, de úgy tudom, előtte a Star, illetve Napsugár zenekarokban is kamatoztatta ilyen irányú képességeit. Empatikus készsége kiválóan működött, amelynek köszönhetően az emberi problémákat is képes volt kezelni.
− Olyan korszakban vállalt jelentős szerepet a P. Mobil Honfoglalás szvitjének megírásában, amikor még javában épült a szocializmus, az efféle „irredenta” egybefüggő dalművek – a hatalom szerint – bizonyos veszélyeket hordozhattak magukban. Lázadó, konfrontatív típus volt?
− Cs. Cs.: A konfliktusokat nem kereste, még kevésbé gerjesztette, viszont értékrendje mellett a végsőkig kitartott. Álláspontját markánsan megvédve, elveiért – vagy épp a zenekarért – következetesen vállalta a küzdelmet.
− K. Á.: Mindvégig dolgozott benne egyfajta „alap” lázadás, a rockzenét pedig ennek kifejezőeszközeként használta, annak ellenére, hogy klasszikus zenei képzésben részesült. Rockzenei munkásságától kezdve életét végigkísérte ez a folyamat, amit nem feltétlenül politikai vonatkozásban kell értelmezni. Sokkal inkább zenei szembenállásról beszélhetünk, amelyet jól példáz az Erdős Péterrel való konfliktusa. De a rock önmagában is lázadó műfaj.
− Sz. K.: A zenében többször is kifejezte a hazához, a nemzethez való viszonyát. Erre legjobb példa a Pangea-lemezre rögzített Ezer év című dal, amelynél nagyon fontosnak tartotta, hogy csakis az általa többszörösen megváltoztatott és végül jóváhagyott szövegváltozattal jelenhessék meg. A korábbi, Reményre ítélve albumon rögzített Múlt és jelen című szerzemény, amely ha nem is ennyire mélyrehatóan, de ugyanezt a témát boncolgatja. Ezt megelőzően a P. Mobilban írt Honfoglalás, és a tervbe vett, de soha el nem készült Rákóczi-rockopera is ezt a vonulatot reprezentálja. S ebben őt korántsem a divat, a mainstream meglovagolása vezette, mint ma oly sokakat. Pityi abban a korban is fontosnak érezte kifejezni magyarságát, amikor ez még majdhogynem bűnnek számított.