A Fidelio, a Szinhaz.hu és az Opera kritikusi pályázatára azok a 35 év alatti pályakezdő fiatalok jelentkezhetnek, akik kedvet éreznek magukban opera- és a balettelőadások értő elemzéséhez. A jelentkezők először szeptember 13-án megnézik a operaház kettős premierjét, amelyen Mascagni Parasztbecsületét és Leoncavallo Bajazzók című operáját Georges Delnon rendezésében, Pinchas Steinberg vezényletével. Az erről szóló írásokat zsűri értékeli, és a legjobb kritikák alkotóinak nevezését fogadja el. Aki ezt az akadályt veszi, az a 2014–2015-ös évad során résztvevői jegyet kap az előadásokra, amelyekről a további írásokat a Fidelio.hu közli, a Szinhaz.hu pedig utánközli. Ezekért a kritikákért fizetség nem jár, de aki az egész évad során a közönségszavazatok és a zsűri döntése alapján a legjobban teljesít, azt a Fidelio honoráriumért szerződteti a 2015–2016-os évadra saját kritikusának, az Opera pedig magával viszi 2015-ös japán turnéjára, amelyről szintén tudósítania kell majd.
Kritikám alul – 365 – Minden lapra egy zene címmel jelentette meg korábban különböző újságokban, így lapunkban is publikált kritikai írásait Ókovács Szilveszter. Az Magyar Állami Operaház főigazgatója elmondta: nem szégyellte kijavítani egykori hibáit, így ez a kötet egyfajta javított kiadás, vagy ha úgy tetszik, rendezői változat. Közel ezer kritikájából 365 írást választott a több mint 600 oldalas vaskos kötetbe. A Helikonnál megjelent könyv olvasmányos, informatív, közérthető, „napilapos” stílusú írásokat tartalmaz, többnyire CD-kről vagy DVD-kről, amelyeket – ha a kritikákat olvasva kedvet kapunk hozzájuk – akár be is szerezhetünk.
A kritikusi pályázat bejelentésével egy időben Marton Éva, M. Tóth Géza, Juronics Tamás, Herner Dániel, László Ferenc és Ókovács Szilveszter elemezték a mai magyar zene- és tánckritikai helyzetet, keresve a műfaj jövőjét, fejlődési lehetőségeit. Mint azt Juronics Tamás megfogalmazta, a tánckritika manapság Magyarországon sokkal rosszabb helyzetben van, mint a zenekritika, utóbbi művelői között ugyanis sokan zenei végzettséggel rendelkeznek, míg a tánckritikusok közül ő csak egyetlen személyt ismer, aki egykor maga is táncolt, és így rendelkezik olyan a szakmai háttértudással, amely szükséges a produkciók megítéléséhez. A Kossuth-díjas táncművész és koreográfus elmondta: a Táncművészeti Főiskolával karöltve, a táncosok életpályamodelljét is figyelembe véve szeretnének kialakítani tánckritikai képzéseket. Herner Dániel, a Szinhaz.hu lapigazgatója hangsúlyozta, hogy az általa megszüntetett kritikai rovat újra a portál része lehet, ha megfelelő kritikai írások születnek.