A Budapesti Fesztiválzenekar (BFZ) Brahms III. és IV. szimfóniájával, valamint egy osztrák-magyar műsorral utazta körbe Európa legizgalmasabb nyár végi fesztiváljait.
A turné legfontosabb állomása London volt, ahol a zenekar az 1895-ben alapított Promenád fesztivál (BBC Proms) mintegy hatezres közönsége előtt adott egymás után két telt házas koncertet a Royal Albert Hallban.
(A koncertet a BBC Rádió élőben közvetítette, amely itt hallgatható meg.)
A brit lapok lélegzetelállító előadásról, elképesztő érzékenységről, mély koncentrációról és tökéletes egységről írtak. A The Times cikke pompás, tündöklő zenekarként írta le a Fesztiválzenekart, amelyben egy emberként lélegeznek a muzsikusok.
− Bár a nemzetközi szimfonikus zenekarok hangzása egyre inkább hasonlít egymáshoz, a Fesztiválzenekar különleges hangon szól – írta a The Evening Standard kritikusa, aki szerint Fischer Iván csodákat ér el a zenekarral.
Az egységes hangzás mellett a másik fontos részlet, amire az összes kritika kitért, hogy ráadásként a Fesztiválzenekar tagjai letették hangszerüket, kórussá alakultak, és Dvorak, illetve Brahms dalokat énekeltek.
Fischer Iván ezen a turnén arra kérte a zenekart, kezdjenek új életet, és énekeljenek rendszeresen.
„Miért? Mert az embereknek énekelniük kell. Anyák énekeljenek kisbabáiknak, gyerekek csatlakozzanak gyerekkórusokhoz, a felnőttek pedig fedezzék újra fel ezt a csodálatos kommunikációs eszközt. Nekünk most példát kell mutatnunk, hogy érzékeltessük: a félelmeket, gátlásokat le lehet győzni" – vallja a zenekar zeneigazgatója.
A hatás nem maradt el a turné során. A The Guardian szerint a kórus finoman és precízen szólt, a The Independent kritikusa elbűvölőnek találta az előadást, és azt írta: a zenekar gond nélkül alakulhatna át első osztályú kórussá.
A The Telegraph külön kiemelte: a zenekar megmutatta, milyen fontos szerepe van az éneklésnek a magyar zenei kultúrában. A London Evening Standard szerzője ezt úgy fogalmazta meg: a ráadás egyértelmű bizonyíték volt a Kodály módszer sikerességére.