– Hogyan érzi magát az új munkahelyén?
– Még nincsenek mély benyomásaim. Csak pár napja próbálok a Thália Színházban, erre a kérdésre körülbelül egy év múlva tudok majd válaszolni. Az persze segít az impressziók elmélyítésében, hogy az első olvasópróbán öten ültünk ott a Radnóti Színház múltjából: Szombathy Gyula, Schell Judit, Gubás Gabi, Csányi Sándor és én. Szinte otthonos állapot, ez segít viszonylag szabadon dolgozni.
– Tehát a társulat otthonos, ráadásul csak pár száz méter választja el egymástól a két belvárosi színjátszóhelyet. Ez segítette abban, hogy színházat váltson, vagy nyomósabb okai is voltak?
– Harmadik éve hívtak ide a Tháliába vendégként. Ez jó érzés. Ezzel szemben – vagy ezzel párhuzamosan – a Radnótiban néhány éve már nem volt szükség rám. Amikor erről beszélgetni próbáltunk a Radnóti igazgatójával, Bálint Andrással, ő állította, hogy ez így nem igaz, szükség van rám. Igen ám, de kiderült, hogy a rám osztott szerepekben, munkákban valahogy nem tudok kibontakozni. Lassan be kellett látnom, hogy a hosszú és tartalmas munkakapcsolat véget ért, menni kell.
– Milyen viszonyban volt és lett Bálint Andrással?
– Jó viszonyban.
– A Thália idei évadjának bemutatói alapvetően vígjátékok. Színészként nincs hiányérzete?
– Az idei tháliás bemutatók közül kettőben játszom, mindkettő vígjáték. A Madách Színházban három élő darabom van, amelyek közül a Spamalot és a Furcsa pár egyértelműen vígjáték. A Radnóti Színházban két előadásban játszom tovább. Az egyik a Bolha a fülben, a másik a Csillagos ég, mindkettő vígjáték. Mondjam-e tovább? A színházak hajlanak a vígjátékok felé, egyrészt általában, másrészt manapság még inkább, tartva attól, hogy a nézők más műfaj előtt már nem ennyire nyitottak.
– Mi van a mérleg másik oldalán?
– A Centrál Színházban egy kortárs angol darabban játszom, az a címe, hogy Jó emberek. Ez nem vígjáték, hanem egy humorral és iróniával átszőtt történet a nagy szociális szakadékokról. A Rózsavölgyi Szalonban ott az Elsötétítés című Spiró-darab, egy mély, súlyos társadalmi és családi tragédia. A Pinceszínházban megy a Libikóka, ami egy szépséges, igényes, drámai feszültségekkel megírt szerelmi kettős. Tehát bőven akad a mérleg másik serpenyőjén is feladat. A Thália műsorpolitikája nyilván azért alakul így, mert meg akarják teremteni a nézői bázisukat. Ez magától értetődő és jó törekvés. Én meg szeretem a vígjátékokat, természetes része a színháznak és természetes igénye a nézőknek. És meg is teszünk mindent annak érdekében, hogy ez olyan minőségen történjen, hogy azt mondják: tényleg, ezek milyen jók! Ebben van személyes felelősségem és van a társulatnak is kollektív felelőssége. És ez tulajdonképpen minden társulatnál pont így van. Nagyon jó feladat.