– Mi volt eredetileg a szándéka a szigetes történetével?
– Az az igazság, hogy eredetileg ez nem szigetes történet akart lenni. Engem elsősorban az motivált, hogy Pusztai Lucával és Barta Ágnessel készítsek filmet. 2011-ben nyertem pályázaton egy összeget filmkészítésre, ekkor elkezdtem castingolni, de közben már tudtam, hogy azzal a lánnyal szeretnék forgatni, akivel három éve találkoztam a Vörösmarty Mihály Gimnázium drámatagozatán. Onnantól, hogy megvolt Luca, valamint osztálytársnője, Ági, éreztem, hogy párosuk ad majd többletet a készülő filmemhez. A lányok erős színházi ismereteket szereztek a gimnáziumban, később pedig forgattam is róluk egy dokumentumfilmet, hogy Kaposvárra, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem színész szakjára felvételiznek. Azért alakult úgy, hogy egy olyan történetet írok, ami a Szigeten játszódik, mert nem volt elég pénzem ahhoz, amit eredetileg szerettem volna csinálni. A pénzhiány volt az oka annak is, hogy neveztem az elkészült első harminc percet öt részletben a Webse.hu websorozat pályázatára 2011-ben. Bíztam benne, hogy ha nyerünk, akkor a jutalomból sikerül folytatni a forgatást. Nagyon jó előjelnek vettem, amikor valóban megkaptuk az egyik díjat, amivel egy kisebb pénzösszeg is járt, így nekiindulhattunk a további forgatásoknak.
– Bár több évig forgattak a Sziget Fesztiválon, mégis számomra ez a miliő inkább a múltat, semmint a jelent mutatja be.
– A Free Entry Sziget-képe valóban nosztalgikus állapotot mutat be, de azokkal a zenékkel és zenekarokkal, amelyek jelenleg a legkelendőbbek. Érezték benne ezt a nosztalgiát azok a barátaim is, akikkel 2005 környékén a Szigeten együtt buliztunk. Amikor Wiesbadenben versenyben volt a film, ott zömében negyvenes korosztály volt a közönség, és bár ők talán egyáltalán nem jártak a Sziget Fesztiválon, nekik a nyolcvanas évek nosztalgiája ugrott be, hogy milyen volt akkor Budapesten vagy Kelet-Európában járniuk. Érdekes, hogy miképp alakult a film ilyen hangvétele. Már az első változatnál észrevettem, hogy visszanyúlok a saját tinédzserkoromhoz, és amikor láttam az első vágottat, akkor már világos volt, hogy a végeredmény nem egy promófilmje lesz a Szigetnek. És ezért is folytattuk tovább a filmet a megkezdett úton. Ami pedig a zenéket illeti, azt például tudtam, hogy a Brains vagy a Superbutt zenekarok zenéit szeretném használni. Külön harcot vívtunk a Die Antwoord zenei jogaiért, nagy sikerélmény volt, amikor megkaptuk őket. A Quimby később jött, de mind a szövegek tartalmát, mind a zene hangulatát tekintve szervesen illeszkedik a Free Entrybe. Fiatal hazai zenekarok is segítettek, a Dorothy’s Legs és a Fool About. A zenekarok közül mindenki szívesen hozzájárult a filmbe kerüléshez, mi pedig kezdetektől fogva nyílt lapokkal játszottunk: jeleztük, hogy nincs pénzünk, így a zenészek jóindulatára számítottunk. Szerencsére a zenészek közül, aki már látta a filmet, elégedett volt a végeredménnyel.