– Az 1969/1973-ban alakult Gesarol/P. Mobil nagyon hamar a közönség kedvence lett, amivel a kultúrilletékesek is tisztában voltak. A bemutatkozó album mégis csaknem egy évtizedet váratott magára.
– Hiába volt országszerte tetten érhető a zenekar népszerűsége, hiába csináltunk jobbnál jobb számokat, a hanglemezgyár szándékosan nem jelentetett meg albumot velünk. Amit ráadásul különböző hazugságokkal is megfejeltek: hol a P. Mobil állítólagos stúdióképtelenségére hivatkoztak, hol a benyújtott dalok – szerintük csapnivaló – színvonalát kifogásolták, vagy ilyen-olyan szempontból alkalmatlannak minősítették. Aztán a Kertészeti Egyetem Klubjában, Göczey Zsuzsa élő rádiós műsorában kiderült az igazság: egy táskát hozattam fel a színpadra, amelyet teátrálisan kinyitottam. Aztán felolvastam a hanglemezgyár belső, bizalmas feljegyzését, amelyben elismerték: rendelkezésükre áll ugyan egy komplett nagylemeznyi P. Mobil-anyag, ennek ellenére nem támogatják megjelenését. Tették ezt minden különösebb indoklás nélkül. A jelenlévő Erdős Péter őrjöngött, nem értette, miként kerülhetett a birtokomba egy belső használatra készült dokumentum. S minderre élő rádióadásban derült fény!
Az első nagylemez anyagát, amelyet a rádió rögzített a Láng Gépgyárban, 1978-ban adott koncertünkön, fél évig rejtegették egy irodában, mondván, a felvétel elveszett. Végül a hangszalagot magam vettem ki az Erdős-titkárság szekrényéből, de így is csak két kislemezt voltak képesek (Kétforintos dal, Menj tovább) gyártani belőle. A rákövetkező évben egy másik koncert anyagából is csak egy számot engedélyeztek, a Miskolcot. Ennek B oldalára a Rocktóber került volna, ám ezt letiltották; ezért a szöveg nélküli Csizma az asztalon lett helyette.
A hanghordozók megjelenésének persze a szocialista tervgazdálkodás is határt szabott: a gyártást egyrészt a dorogi présüzem gyártókapacitása, másrészt a limitált, keményvalutáért vásárolt alapanyag mennyisége határolta be. Erdős Péteréknek a P. Mobil nem fért bele, s főleg azért nem, mert másokat akartak kiadni: megfuttatták az ilyen-olyan stílusú – főképp a Neotont – zenekarokat, előadókat, emellett oda kellett figyelniük a komoly- és népzenei produkciókra is. Mellettünk ugyancsak tíz évig nem kapott lehetőséget a Mini sem, mert Erdős Péter Török Ádámot hippivezérnek tartotta. De menjünk tovább: a legtöbb eladott lemez Fenyő Miklóshoz és a Hungáriához kapcsolódott, ennek ellenére őket is elszabotálta.