„A könnyedség a legfontosabb számunkra”

Interjú az idei Gombold újra! pályázat kiegészítő tervezői díját elnyert csapattal.

Son
2014. 10. 27. 15:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Miért pont sálakkal kezdtetek foglalkozni?
Szécsi Tamás:
– A textiltervezés mellett elkezdetem vállalkozásfejlesztést is tanulni. Kutatásaim révén nyilvánvalóvá vált, hogy egy termékcsoporttal sokkal könnyebb egy kezdő vállalkozásnak piacra lépnie, ráadásul itthon nincs olyan másik tervező, aki külön erre a kiegészítőtípusra szakosodott volna. A sál nem igényel szabászatot, nem kell a méretekkel foglalkozni, könnyebb webshopot is üzemeltetni. Violával régóta terveztük, hogy elindítunk egy szezonról szezonra változó tematikára épülő sálkollekciót. Elkészítettem az ötéves üzleti tervet, a költségvetést, hogy milyen csatornákon szeretnénk értékesíteni a termékünket. Sok dolog közbeszólt, így pihentettük a dolgot, de az idei Gombold újra! pályázatra már egyértelmű volt, hogy ezzel az ötlettel nevezünk.

Balázs Viola: – Rengeteg példát találni arra, hogy valaki elindítja a saját márkáját, de megfelelő üzleti tudás hiányában rövid idő után belebukik. Számunkra a kezdetektől fontos volt, hogy tudatosan építsük fel a brandünket. Olyan dolgot próbáltunk létrehozni, aminek kevés a buktatója. Stabil vállalkozás, ami plusz bevételi forrást jelent nekünk.

– A Gombold újra! pályázaton bemutatott „Bar Mleczny”, azaz „tejbár” kollekciót Kelet-Közép-Európa menzái inspirálták.
Sz. T.: – Magyar tervezőként csak valamely másik közép-európai ország tárgyi vagy szellemi örökségét választhattuk inspirációnak. Lengyelország volt a kiindulópont, átfogóan próbáltuk vizsgálni a kultúrájukat, az építészettől a formatervezésig. Nagyon sok segítséget kaptunk a kutatásainkhoz a Lengyel Intézettől. Vizsgáltuk a gasztronómiát is, és rábukkantunk olyan videoanyagokra, amelyek bemutatták, hogy milyenek voltak a régi lengyel kifőzdék, és kifejezetten az országra jellemző tejbárok. Huszonötezer ilyen vendéglátóipari egység működött ott. De a menzákról nekünk is megvannak a saját emlékeink. A kollekciónkkal az olcsó tömegétkeztetést – annak minden tipikus elemével a kockás viaszosvászon-terítőktől kezdve a mogorva konyhásnénik fűzős cipőjéig – humoros módon akartuk megidézni.

B. V.: Olyan témát, országot kerestünk, amihez kapcsolódik személyes élményünk. Én háromszor voltam Lengyelországban, ezért is esett erre a választásunk. Sokkal könnyebb tervezni, és őszintébben kommunikálni a munkákat, ha magunkénak érezzük a témát.

– Milyen metódussal készülnek a sálak?
B. V.: – A legtisztább minőségű természetes selymekkel dolgozunk. A kézzel rajzolt mintákat kivágjuk, befotózzuk és digitálisan véglegesítjük. Direkt benne hagyjuk az esetlegességeket, például hogy elfolyik a festék, hisz pont ettől válik humorossá az egész. A digitális printek mellett ennél a kollekciónál használtunk fotórealisztikus elemeket is.

– A selyem mellett más anyagokkal is kísérleteznétek?
B. V.: Szeretnénk csak ezzel foglalkozni, hisz a selyem óriási lehetőségekkel bír, van krepp, rugalmasabb változata, van, amelyiknek nincs fénye. Persze ha igény lesz rá, akkor egy olcsóbb kategóriájú pamutkendőt is kínálnánk a jövőben. De ez elsősorban attól függ, hogy a digitális printekkel milyen minőséget tudunk elérni ezen a textúrán.

– A humor határozná meg a jövőbeli kollekciókat is?
B. V.: – Nem feltétlenül. A könnyedség a legfontosabb számunkra. Mindenféleképpen valamilyen témából kiindulva születnek meg a kendők. Jeleneteket, látásmódokat szeretnénk megfogalmazni velük.

Sz. T.: – A stílust meg fogjuk tartani: maradnak a papírkivágások, hisz ez adja az egész bukéját.

– Kin látnátok szívesen viszont a sálaitokat?
Sz. T.: – Törekszünk arra, hogy minél több embert tudjunk megszólítani, hogy nők és férfiak, a fiatalabb és idősebb generáció tagjai egyaránt hordhassák őket.

– Hogyan tovább?
Sz. T.: – A Gombold újra! pályázaton debütált kollekció megtervezése mellett párhuzamosan elkészítettük a márka teljes arculatát. Viszonylag rövid időn belül már el tudjuk kezdeni az értékesítést. A márka promócióját még a karácsony előtti időszakra tervezzük, ezzel elég jól le tudjuk tesztelni a piacot. Szezonról szezonra új kollekcióval jelennénk meg, úgy érezzük, csak így tudnánk hitelesek lenni. Januárra már a legújabb darabokat is elkészítjük. Párhuzamosan szeretnénk terjeszkedni a hazai és a nemzetközi piacon. Ha meglesznek a tárgyfotóink, a lookbook, a promóvideónk, akkor a Kickstarteren és a Indiegogón próbálunk támogatókat találni a márkánknak. Ezek a lehetőségek nagyon jó eladást tudnak generálni, ha ott is sikerülne azt a pénzt megkapnunk, amit kitűztünk célul, akkor ez egyfajta garancia lehetne, ami a mostani győzelem mellett is a márka mellett szólna.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.