Budapestre érkezett Rembrandt egyik főműve

Kicsomagolták Rembrandt A festő önarcképe című, több mint 25 milliárd forintra biztosított festményét.

Grund
2014. 10. 24. 13:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Nagy ünnep, hogy egy ilyen léptékű holland kiállítást tudunk megnyitni, amilyen korábban még soha nem volt Magyarországon. Húsz Rembrandt-kép találkozik a Szépművészetiben, és nem is akármilyenek: ez az anyag teljes keresztmetszetet ad a legelső, 17 évesen festett képtől az érett kori munkákon át az utolsó önarcképig” – mondta el a kicsomagolás során a múzeum főigazgatója.

Baán László hangsúlyozta, hogy a Szépművészeti Múzeum egyik legjelentősebb gyűjteményi egysége a holland kollekció, ebből az időszakból, a holland „arany évszázadból”, vagyis a 17. század mestereitől mintegy 500 festménnyel rendelkeznek, és ezzel a Szépművészeti Európában Hollandián kívül az öt legjelentősebb gyűjtemény közé tartozik.

„Fájó hiány ugyanakkor, hogy a két legnagyobb mestertől, Rembrandttól és Vermeertől nem rendelkezünk festménnyel, hiszen a korábban Rembrandtnak tulajdonított képeinket ma már nem az ő munkájaként azonosítjuk” – jegyezte meg a főigazgató, aki felhívta a figyelmet a Budapestre érkezett három Vermeer-kép jelentőségére is, kiemelve, hogy Az asztronómus festőjének eddig még soha nem járt munkája Magyarországon.

A londoni National Galleryből pénteken megérkezett önportré Rembrandt karrierjének csúcsa felé keletkezett; a holland mester Tizianót idéző testtartásban a nagy velencei festő korának ruháiban örökítette meg magát, tisztelegve elődje előtt, ugyanakkor bemutatva járatosságát a múlt művészetében. Az olajfestménynek 65 millió font (25,4 milliárd forint) a biztosítási értéke, de ennél a műtárgypiacon ez a munka jóval többet érne –emlékeztetett Baán László.

Mint a főigazgató elárulta, a kiállításra érkezett anyag biztosítási összértéke – a Szépművészeti igen gazdag németalföldi gyűjteményéből válogatott 48 alkotás nélkül is – meghaladja az 1 milliárd eurót. Mintegy ötven európai és amerikai köz- és magángyűjteményből kölcsönöztek képeket, olyan jelentős intézményektől, mint az amszterdami Rijksmuseum, a párizsi Louvre, a firenzei Uffizi, a madridi Prado, a stockholmi Nationalmuseum, a Los Angeles-i Getty Museum vagy a New York-i Metropolitan.

Baán László szerint ez az anyag nemcsak a magyar, de a külföldi közönséget is Budapestre vonzza majd, a főigazgató így a tavalyi, Caravaggiótól Canalettóig című olasz barokk tárlathoz hasonló látogatottságra számít. Ugyanaz a kor mutatkozik be, mint a Caravaggio-kiállításon, de egy másik világ: a függetlenségét frissen elnyert, erős és gazdag polgársággal rendelkező, 17. századi Hollandia festészetének minden jelentős mestere és műfaja megismerhető lesz a Szépművészeti 2015. február 15-ig látogatható tárlatán – mondta el a főigazgató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.