Két díjat is besöpört az Opera Cannes-ban

A Magyar Állami Operaház imázsfilmje a vállalati filmek cannes-i fesztiválján két díjat is nyert.

Grund
2014. 10. 04. 10:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatívigazgató vette át csütörtök este – közölte az Operaház.

A vállalati filmeket díjazó Cannes Corporate Media & TV Awards versenyre 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin díjat a 36 kategória valamelyikében. Az Arany és az Ezüst Delfin minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda. Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi és a Hongkong and Shanghai Hotels.

Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjei, netes és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással harminc éve foglalkozó Peter Beck, a svájci filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Péter és a farkas című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.

Az Opera április 9-én bemutatott, a 2014–15-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasy-filmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát és a balettet, akik még nem találkoztak e műfajokkal.

A tájékoztatás szerint a kisfilm szervesen illeszkedik a Magyar Állami Operaház három éve indult reklámkampányába, amely újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel, hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és netes tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera „ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj”.

A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary – More than Expected (Magyarország – Több, mint amit várt) című országimázsfilmje.

A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin szobrocskával járó nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.