A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatívigazgató vette át csütörtök este – közölte az Operaház.
A vállalati filmeket díjazó Cannes Corporate Media & TV Awards versenyre 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin díjat a 36 kategória valamelyikében. Az Arany és az Ezüst Delfin minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda. Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi és a Hongkong and Shanghai Hotels.
Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjei, netes és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással harminc éve foglalkozó Peter Beck, a svájci filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Péter és a farkas című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.
Az Opera április 9-én bemutatott, a 2014–15-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasy-filmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát és a balettet, akik még nem találkoztak e műfajokkal.
A tájékoztatás szerint a kisfilm szervesen illeszkedik a Magyar Állami Operaház három éve indult reklámkampányába, amely újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel, hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és netes tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera „ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj”.
A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary – More than Expected (Magyarország – Több, mint amit várt) című országimázsfilmje.
A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin szobrocskával járó nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.