Fura, amikor hirtelen megcsap a rocktörténelem szele. Először csak állsz, és nem hiszed el, hogy az a kellemesen őszülő, amolyan joviális magyartanár kinézetű ötvenes figura történetesen a Rock And Roll Halhatatlanok Csarnokának előszobájában sündörög. Az ausztrál Mick Harvey-ra illik ez a leírás: szolid, hűvös angolsággal érkezik, forint híján megkér, vegyek már neki egy pohár, szigorúan egy pohár sört, csak az íze kedvéért, és hogy ne száradjon már ki a torka. Közben okostelefonjának előlapi kamerájával gyorsan megigazítja tincseit, mialatt picit, alig hallhatóan morog, hogy hú, nem készült arra, hogy az interjú alatt fotózzák. Majd egy másodperc tört része alatt vált, mosolyog és negyven év zúzós punk-rock zenéje tekint rám, s lelkesen várja a kérdéseket.
– A srácokat még az 1980-as évekből, Nyugat-Berlinből ismerem, sok közös ismerősünk volt – mutat a mellettünk ugyancsak interjút adó, szintén nem mai gyerek Alexander Hackére és feleségére, a tragikus sorsú, ám legendás berlini technofesztivál, a Love Parade társalaptójára, Danielle de Picciottóra. Harvey ezúttal a legújabb zenei formációjával, a Grimm mesék világát megelevenítő, színházi produkció után bő egy éve önálló életre kelő Ministry of Wolvesszal érkezett Budapestre, hogy az A38 hajón adjanak egy igen egzotikus, pszichedelikus, ülős koncertet a nagyérdeműnek.
A szólóban, és például többek között az ugyancsak nem kispályás brit énekesnővel, a csak névrokon Polly Jean Harvey-val (PJ Harvey) is immár 12 éve együtt alkotó ausztrál szerint egy színházi darab aláfestéseként létrehozott, azt támogató zenei munka teljesen más munkamódszert követel, mint egy önálló album megkreálása.
– A Grimm-darabok esetén, mivel alkalmazkodni kell a művekhez, először jött össze a zene, az effektek, utána állt össze a teljes folyam, és a szövegek – avat be a Ministry of Wolves misztériumaiba Harvey. A régi ismerősökkel pedig egy éve vették fel albumukat, de az együttműködés gyümölcsözőnek ígérkezik, hiszen elmondásuk szerint nemsokára érkezik majd egy új korong is.