Kertész Attila bútortervező, Simonfalvi Bence építész és Káloczy Zoltán dizájnmenedzser 2010-ben két másik barátjukkal közösen épp a gazdasági világválság kellős közepén alapították meg stúdiójukat, a Position Collective-ot. Akkoriban nem igazán volt olyan csapat, amely a belsőépítészettől kezdve a bútortervezésen át egészen az arculattervezésig végigvinne egy projektet, így nem kis szerepük volt a dizájnról való gondolkodás megváltoztatásában. Legelső projektjük az egykori Merlin Színház belsőépítészeti átalakítása volt, s ők jegyzik a Hotel Nomuri, a budai Zona és az Innio enteriőrjének kialakítását is. Az induláskor elsősorban a belsőépítészeti projektekre koncentráltak, a bútornak kisebb szerepe volt, kísérletként kezelték, amelybe nem szólnak bele a megrendelők, ahol ténylegesen a saját mentalitásuk érvényesülhet. Az első kollekciójuk ennek a hozzáállásnak a jegyében készült el, de ezzel inkább a márkát kommunikálták, a cél még nem az értékesítés volt. A Hypha sorozatot Nguyen Phuong textiltervező közreműködésével hozták létre, ezt a parazita létformák fonalszerű struktúrái inspirálták.
„Az első kollekciónk anyagát elküldtük az egyik legfontosabb dizájnblognak, a Yatzernek, rögtön meg is jelentették, ami óriási visszajelzés volt nekünk. Ez a magyar piacra is elvitathatatlan hatással volt. A világ egyik legnevesebb, amerikai dizájnmagazinja, a Contract is írt már rólunk, és a francia és az angol Elle Decorban is szerepeltek már a termékeink. Ennek révén itthon is felfigyeltek ránk, és bizalmat szavaztak nekünk. Így jöttek az első nagyobb hazai megrendeléseink” – emlékszik vissza a kezdetekre Simonfalvi Bence.
Két-három évvel a válság után megrekedt a belsőépítészeti piac. Lépniük kellett a fiúknak, épp ekkor csatlakozott hozzájuk egy gazdasági szakember is. A terméktervezés és az értékesítés került inkább a fókuszba. Az új irányt 2013-ban egy fém lámpakollekcióval, a Prannal jelölték ki. Indiai úti élmények inspirálták ezeket a tárgyakat, a fémnyomott elemrendszeréből 54-féle típus állítható össze. A siker most sem maradt el: a világítótesteknek óriási sikerük volt a londoni Designjunction szakvásáron. Egy év alatt háromszáz darab talált gazdára.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!