Döbbenet: 19 éve megszakítás nélkül játsszák az indiai mozik

Az Aki bátor, azé a menyasszony című kultuszfilmről van szó.

MNO
2014. 12. 13. 12:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A minden idők harmadik legnagyobb indiai filmbevételét produkáló, DDLJ rövidítéssel is emlegetett alkotás már 2007 óta a valaha leghosszabb ideje moziban vetített indiai film rekordjával büszkélkedik. Pénteken telt el vetítésének ezredik hete.

A mű egy eszményi szerelem története, és magában foglal mindent, amit az indiai közönség szeret: szerelmet, románcot, komédiát, akciót, melodrámát, ármányt, dalokat és táncokat – jegyezte meg az IANS indiai hírügynökség a filmtörténeti mérföldkőről beszámolva. A főszereplők – két indiai fiatal – Európában ismerkednek meg, s hazájukba visszatérve meg kell küzdeniük a hagyományok béklyójával.

A film fiatalos hangvételével, humorával és újszerű szemléletével új irányzatot indított el a kilencvenes évek indiai filmjében. A két főszereplő, Kadzsol és Sáhruh Khán filmbéli alakítása mára legendává vált, ez a film tette szupersztárrá India egyik legnagyobb mai férfisztárját, Sáhruh Khánt, álompárrá a Kadzsol-Khán párost és emelte be a legnagyobbak közé az akkor 24 éves pályakezdő rendezőt, Aditja Csoprát.

A filmet 1995. október 19-én kezdték vetíteni, és ma is műsoron van egy olcsó külvárosi mumbai (Bombay) filmszínházban, a Maratha Mandir moziban, ahol naponta egyszer, 11.30 órai kezdettel adják.

A bemutatása utáni évben a DDLJ tízet nyert el az egyik legrangosabb és legrégibb indiai filmes elismerésből, a hindi nyelvű filmeknek járó Filmfare-díjakból, s azóta is a második legtöbb Filmfare-díjat besöprő alkotás.

A produkció mára igazi kultuszfilmmé, Bollywood történetének megkerülhetetlen darabjává vált, dalait és dialógusait milliók fújják kívülről Indiában és szerte a nagyvilágon.

A moziba járás az egyik fő időtöltés Indiában, a világ második legnépesebb országában, ahol kétszer annyi filmet gyártanak, mint az Egyesült Államokban. India 1,25 milliárd lakosa évente 3,6 milliárd alkalommal vált mozijegyet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.