– Az elmúlt években váratlanul elfoglalttá vált a The Walking Dead sorozat forgatásával. Gondolta volna valaha, hogy egy zombisorozattal ekkora sikert érhetnek el?
– Álmomban sem reméltem, de szerintem senki más sem, beleértve a producereket. Tudja, amikor elindult a sorozat, mindenáron szerettem volna bekerülni, a résztvevő emberek miatt és mert a gyártó AMC számomra a minőség záloga volt olyan műsorokkal, mint a Totál szívás. És ezt a sorozatot egy olyan producer neve fémjelzi, mint Gale Anne Hurd, aki már 29 évesen a Terminátor producere volt!
– Érdekes véletlen lenne, hogy 1997-ben éppen egy horrormozival, a Mimic – A júdás fajjal indult a karrierje? Milyen a viszonya a horrorfilmekhez?
– Az ördögűző volt az egyik első kedvenc filmem, a legnagyobb kedvencem pedig a mai napig az Ómen. Mindig is kedveltem a horrorfilmeket, Guillermo del Toro pedig egy elképesztő zseni, aki a belépőkártyát adta nekem a szakmába. Később a Penge 2-ben is együtt dolgoztam vele, majd egy videojátékon is dolgoztunk közösen. Nagyon szerencsésnek tartom magamat, és büszke vagyok rá, hogy ismerhetem.
– Mi tud ennyi év után még kihívást jelenteni egy olyan sorozatban, ahol maroknyi túlélő az apokalipszis után élőholtakkal hadakozik vég nélkül?
– Azt szeretem a sorozatban, hogy a felszínen ugyan horror, de közben nagyon erős karakterépítés zajlik a háttérben valós emberi érzelmekkel, érzékenységgel. Szerencsére a forgatókönyvírók is folyamatosan mozgásban tartják a karaktereinket, amivel képesek újra és újra meglepni.
– Ön szerint miért történnek jobb dolgok a tévében, mint a moziban?
– Akadnak emlékezetes pillanatok a mozikban is azért, például most láttam a Csillagok közöttet, és teljesen a hatása alá kerültem. És alig várom, hogy megnézzem a Birdman - avagy a mellőzés meglepő erejét. A különbség és a legnagyobb előny a tévében egy színész számára, hogy míg a moziban van másfél, két órája egy karakter kibontására, a tévében egy hosszan futó sorozatban évek is rendelkezésre állhatnak. Mint a The Walking Dead esetében, ahol immár öt éve van lehetőségem hozzáadni a figurám jelleméhez új dolgokat. És ezzel a tévé maximálisan és kreatívan él is jelenleg, ledolgozhatatlan előnyt szerezve a mozifilmekkel szemben.